جمعه 14 اردیبهشت 1403

بزرگداشت سعدی شیراز برگزار شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
بزرگداشت سعدی شیراز برگزار شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، آیین بزرگداشت سعدی شیراز در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ با پیام وزیر ارشاد، اجرای سالار عقیلی و سعدی‌خوانی یاسر احمدوند برگزار شد. در این مراسم پیام مکتوب وزیر فرهنگ برای مراسم بزرگداشت سعدی شیراز توسط محمد شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قرائت شد. محمدمهدی اسماعیلی در این پیام به مفاهیم وحدت‌بخش و نیاز انسان معاصر در آثار سعدی اشاره...

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، آیین بزرگداشت سعدی شیراز در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ با پیام وزیر ارشاد، اجرای سالار عقیلی و سعدی‌خوانی یاسر احمدوند برگزار شد.

در این مراسم پیام مکتوب وزیر فرهنگ برای مراسم بزرگداشت سعدی شیراز توسط محمد شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قرائت شد. محمدمهدی اسماعیلی در این پیام به مفاهیم وحدت‌بخش و نیاز انسان معاصر در آثار سعدی اشاره کرده بود.

بخشی از این پیام به این شرح است؛

«اول اردیبهشت ماه به نام سعدی بزرگ نام گذاری شده است؛ من از روزی که در سال‌های آموزش دبیرستان «دیباچه گلستان» را خواندم و با اشتیاق در سریع‌ترین زمان حفظ کردم، خیلی دوست داشتم اول اردیبهشت ماه شیراز را درک کنم. در این ماه اردوی بهشت در شیراز زیبا برپاست و هر گوینده، شنونده و بیننده‌ای را مسحور زیبایی خودش می‌کند. الحمدالله طرح‌های بسیار خوبی را در شیراز چه به لحاظ مجتمع‌های فرهنگی هنری و چه به لحاظ کتابخانه‌ها شروع کردیم؛ مجموعه های فرهنگی بسیار خوبی که به زودی بخش مهمی از آنها را تقدیم مردم عزیز شیراز خواهیم کرد.»

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ در آیین بزرگداشت سعدی، گفت: آیین بزرگداشت سعدی شیراز با حضور مردم و هنرمندان ملی و استانی، مراسم دلنشین و شب لذت‌بخش و شیرینی بود. این مراسم فرصت خوبی برای شناخت بیشتر شخصیت، اندیشه و آثار سعدی است.

عاطفه خادمی، مشاور وزیر فرهنگ در آیین بزرگداشت سعدی شیراز، اظهارداشت: دغدغه ما، راهکارهای حفظ ذخایر ارزشمند ایران‌زمین است.

سالار عقیلی در آیین بزرگداشت سعدی شیراز گفت: آرزو می‌کنیم که جوانان ما با آثار شعرایی مثل حافظ و سعدی و شعرای کلاسیک‌مان آشتی کنند.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ در شیراز به سعدی‌خوانی پرداخت.

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ، عاطفه خادمی مشاور وزیر فرهنگ، محمد شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، سید قاسم ناظمی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و دریا اورس استاد زبان و ادبیات فارسی دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه آنکارا از حاضران در جلسه بودند.

بزرگداشت سعدی شیراز برگزار شد 2