چهارشنبه 18 مهر 1403

بسته‌های غذایی میان هزار و 100 کارگر سرگذر خراسان شمالی توزیع می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بسته‌های غذایی میان هزار و 100 کارگر سرگذر خراسان شمالی توزیع می‌شود

بجنورد - ایرنا - مدیر بسیج کارگران و کارخانجات سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: هزار و 100 نفر کارگر سرگذر در این استان شناسایی شده است که در قالب طرح رزمایش کمک مومنانه، بسته‌های معیشتی میان آنان توزیع می‌شود.

سرهنگ پاسدار دوم حسن خاکسار روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارگران فصلی و کارگران سرگذر، از اقشار ضعیف هستند که با شیوع کرونا، بیش از سایر اقشار دچار خسارت و آسیب شده اند.

وی افزود: بسته های معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، حبوبات و خرما است.

در استان خراسان شمالی، 120 هزار کارگر، شناسنامه دار بوده و زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

جهش تولید منوط به تحقق اقتصاد مقاومتی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود در باره شعار سال و الزامات تحقق آن اظهار داشت: یکی از مشکلات کنونی، کند شدن سرعت چرخش چرخ های اقتصاد در استان و تعطیلی کارخانه ها است، تنها را برون رفت از این چالش، تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق فعال سازی کارگاه های خانگی و بخش خصوصی است.

سرهنگ خاکسار اظهار داشت: متاسفانه اقدامات انجام شده در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، نتوانسته است کارنامه قابل قبولی از خود داشته باشد.

مدیر بسیج کارگران و کارخانجات سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: نخستین کلید در تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید کالای ایرانی است که در این زمینه هم عزم جدی وجود نداشته است.

وی افزود: برای تحقق شعار امسال، باید رغبت به خرید کالای ایرانی را افزایش داد، در این زمینه، بسیج استان با اجرای طرح های «برونسی» و «شهید کریمی» تلاش دارد تا رونق اقتصادی و خرید کالای ایرانی، محقق شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان، نخبگان، اساتید دانشگاه و بانوان از جمله مخاطبان و جامعه هدف برنامه های آموزشی در طرح برونسی هستند گفت: دانش آموزان در بازدید از کارگاه ها و کارخانه ها با تولید در داخل آشنا می شوند، نخبگان هم با حضور در مدارس، نسبت به آشنا کردن دانش آموزان با لوزم خرید کالای ایران، اقدام می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بانوان نقش بسیار زیادی در زمینه نهادینه کردن حمایت از کالای ایرانی و نخریدن اجناس غیرایرانی دارند از این رو بیشتر مورد توجه هستند.

مدیر بسیج کارگران و کارخانجات سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در باره طرح شهید کریمی گفت: این طرح، در راستای اجرای مصوبه های کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، فعالیت های متعددی در زمینه شناسایی مشکلات بخش تولید و رفع آن انجام شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*