پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

بسیج تولید برای پیشرفت ایران + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
بسیج تولید برای پیشرفت ایران + فیلم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اولین رویداد ملی جهادگران بسیج اصناف با حضور اصناف و کارآفرینان نمونه از نقاط مختلف کشور برگزار شد. این رویداد به صورت نمادین تنها میزبان 30 گروه جهادی به نمایندگی از صدها گروه جهادی اصناف فعال در کشور بود؛ گروه‌های جهادی که در استان و منطقه خود با توجه به میزان فعالیت اقتصادی تبدیل به الگوهای موفق کسب و کار شدند. غلامرضا حسین‌پور، رئیس بسیج...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اولین رویداد ملی جهادگران بسیج اصناف با حضور اصناف و کارآفرینان نمونه از نقاط مختلف کشور برگزار شد. غلامرضا حسین‌پور، رئیس بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور در حاشیه این رویداد و در گفت‌وگو با دانشجو، گفت: هزار گروه جهادی اصناف در کل کشور مشغول هستند و ما امیدواریم که در 5 سال آینده این تعداد به 8 هزار گروه اصناف جهادی افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به ارتقا کیفی این گروه‌های جهادی، افزود: علاوه بر اضافه شدن به تعداد اتحادیه‌های صنفی باید از نظر کیفی نیز رشد کرده و باعث اشتغال‌زایی شوند.

حسین‌پور ادامه داد: امروز شاهد حضور 30 گروه جهادی نمونه از استان‌های کشور هستیم. هدف از برگزاری این رویداد شناسایی بیشتر گروه جهادی، همدلی و همراهی آنان به جهت تقویت گروه‌های جهادی تخصصی است. حسین‌پور رئیس بسیج اصناف از برگزاری این رویداد در دوره‌های بعدی نیز خبر داد و گفت: در نظر داریم بکارگیری تکنولوژی جدید مانند هوش مصنوعی در کسب و کار‌های خانگی و را در دستور کار قرار دهیم.

در ادامه با تعدادی از جهادگران حاضر در این رویداد گفت‌وگو کردیم؛

عرضه مستقیم از زمین به بازار

بهزاد امینی از استان اردبیل یکی از کارآفرینان حاضر در نمایشگاه بود که در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کرد.

وی گفت: محصول ما بادام زمینی است که با یک ارزش افزوده بیشتری کره بادام زمینی، روغن بادام زمینی و محصولات زیرمجموعه این چنینی تبدیل کردیم که باعث اشتغال‌زایی شده است.

امینی نبود سرمایه کافی را یکی از چالش‌های کسب و کارش عنوان کرد و گفت: ظرفیت خوبی برای تولید داریم و می‌توانیم آن را افزایش دهیم و محصولات را صادر کنیم اما به سرمایه نیاز داریم.

این کشاورز نبود واسطه و عرضه مستقیم از زمین کشاورزی به بازار را به عنوان مزیت واحد تولیدی خود بیان کرد و افزود: محصول را از زمین کشاورزی خودمان برداشت می‌کنم سپس نگهداری کرده و مراحل فراوری را طی می‌کند.

بسیج تولید برای پیشرفت ایران + فیلم 2
بسیج تولید برای پیشرفت ایران + فیلم 3