پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بسیج در راستای ساخت ایرانی قوی شتابنده گام برمی دارد / راه اندازی 760 صندوق قرض الحسنه با محوریت مساجد در استان مرکزی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بسیج در راستای ساخت ایرانی قوی شتابنده گام برمی دارد / راه اندازی 760 صندوق قرض الحسنه با محوریت مساجد در استان مرکزی

کریمی با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر رفع مشکلات مردم رسالت های بسیج است، گفت: در این راستا یکی از مصادیق آن تشکیل صندوق های قرض الحسنه و سازماندهی گروه های جهادی در دستور کاراست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ظهر امروز در جمع پاسداران و بسیجیان سپاه ناحیه شازند با تقدیر از فعالیت های بسیجیان ناحیه مقاومت شازند اظهار کرد: بسیج مظهر تجلی اراده الهی و نماد مامی توانیم ملت ایران در صحنه های مختلف و سخت است و بسیج بعد از گذشت 43 سال از انقلاب امروز به مولود میدان جهاد و صحنه ایثار و ازخودگذشتگی تبدیل شده است.

وی افزود: بسیج با ابتکار امام خمینی (ره) تشکیل شد و با هدایت های مقام معظم رهبری به رشد و بالندگی رسید و در واقع بسیج در میدان های جهاد متولد شد و در نبردهای سخت به استحکام رسید و رشد کرد. سردار کریمی با بیان اینکه بسیج همواره یار وفادار به مردم و نظام اسلامی بوده و صادقانه و مخلصانه برای خدمت به مردم در صحنه است، گفت: امروز پایگاه های بسیج ستون های مستحکم نظام اسلامی هستند و نقش مهمی در پیشرفت محلات دارند. وی پناهگاه مردم در نظام اسلامی را بسیج خواند و افزود: بسیج با اقدامات موثری که در طول 43 سال گذشته انجام داده و به برکت فضای معنوی حاکم در آن به قلب ها و دل های مستضعفین عالم راه پیدا کرده است. فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه هر پایگاه بسیج یک نظام اسلامی در ابعاد کوچک است، گفت: امروز تقویت و احیای پایگاه های بسیج با رویکرد مسجد از اهمیت زیادی برخوردار است و گام دوم انقلاب، بسیج برای قوی شدن کشور و نشان دادن کارآمدی نظام اسلامی در همه ابعاد گام برمی دارد. وی تأکید کرد: بسیج متناسب با نیازهای جامعه و مردم و خصوصا جوانان و نوجوانان باید حرکت کند و در زمینه های ورزشی، فرهنگی، علمی و اجتماعی باید حرف برای گفتن داشته باشد و در این راستا احیای پایگاه های بسیج از سال 98 در دستور کار قرار گرفته که بسیجیان باید با رویکرد مسجد محوری زمینه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را فراهم سازند و اساس بسیج پایگاه های بسیج است. سردار کریمی ادامه داد: توسعه و ترویج باور و فرهنگ بسیجی ضرورت مهم کشور در گام دوم انقلاب است و امروز در جنگ شناختی دشمن و فتنه انگیزی آنها در فضای مجازی بسیجیان باید با جهاد تبیین دشمنان را شکست دهند و قطعا با راهبرد جهاد تبیین و روایت صحیح از حماسه های انقلاب اسلامی راهبردهای دشمن در جنگ شناختی با شکست مواجه خواهد شد. وی اضافه کرد: تبعیت از ولایت و عملیاتی نمودن رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی، محرومیت زدایی، مبارزه با فقر و رفع آسیب های اجتماعی، خدمت صادقانه به مردم در عرصه های مختلف، دفاع از ارزش های اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تربیت جوانان انقلابی برای ساخت ایرانی قوی از وظایف مهم بسیج است که شتابنده در این مسیر حرکت می کند. فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر رفع مشکلات مردم از رسالت های بسیج است، گفت: در این راستا یکی از مصادیق آن تشکیل صندوق های قرض الحسنه و سازماندهی گروه های جهادی است که خوشبختانه در استان مرکزی بیش از 760 صندوق قرض الحسنه تشکیل شده که برای اشتغال زایی نقش آفرینی می کنند. وی با اشاره به فعالیت های بسیجیان در شهرستان شازند خاطر نشان کرد: فعالیت های بسیجیان استان مرکزی در ابعاد و بخش های مختلف بسیار امیدبخش و دلگرم کننده است و امروز که در جمع بسیجیان شهرستان شازند گزارشات و اقدامات اثربخشی را مشاهده نمودیم و بازدید از پایگاه ها و حوزه های بسیج با رویکرد شناسایی توانایی ها و رفع مشکلات در راستای احیای پایگاه های بسیج با قوت در سراسر استان ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی به همراه فرمانده سپاه ناحیه شازند، معاون بسیج مساجد و محلات و تعدادی از معاونین و مدیران ستادی از پایگاه ها و حوزه های شهر شازند و روستاهای اطراف بازدید به عمل آوردند و از نزدیک در جریان امورات، فعالیت ها و برنامه های بسیجیان قرار گرفتند. انتهای پیام