سه‌شنبه 12 تیر 1403

بنزین قطع شد، سکه ریخت / ریزش نیم میلیونی سکه

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
بنزین قطع شد، سکه ریخت / ریزش نیم میلیونی سکه

قیمت سکه امامی در بازار دوشنبه 27 آذر ماه 1402 ریزش سنگینی را ثبت کرد. قیمت دلار و درهم نیز نزولی شدند. قیمت سکه امامی در بازار امروز دوشنبه 27 آذر ماه 1402 ریزش سنگینی را ثبت کرد. قیمت دلار و درهم نیز نزولی شدند. ، بازار ارز تهران امروز دوشنبه 27 آذرماه بوی بنزین گرفته بود. صبح امروز رسانه‌ها اعلام کردند که پمپ‌بنزین‌های سراسر کشور از کار افتادند.

قیمت سکه امامی در بازار امروز دوشنبه 27 آذر ماه 1402 ریزش سنگینی را ثبت کرد. قیمت دلار و درهم نیز نزولی شدند.

، بازار ارز تهران امروز دوشنبه 27 آذرماه بوی بنزین گرفته بود. صبح امروز رسانه‌ها اعلام کردند که پمپ‌بنزین‌های سراسر کشور از کار افتادند.

همین موضوع موجب گمانه‌زنی عده‌ای از معامله‌گران و شایعه‌پراکنی در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین شد. این موضوع به‌سرعت از سوی جواد اوجی، وزیر نفت تکذیب شد. وزیر نفت تأکید کرد: هیچ طرح قیمتی جدیدی در دستور کار قرار ندارد. همچنین وزیر نفت گفت: اختلال امروز در پمپ‌بنزین‌ها در پی حمله سایبری اتفاق افتاده است.

در همین راستا کانال 12 اسرائیل مدعی حمله گروه هکر اسرائیلی به نام «گنجشک درنده» به سامانه سوخت ایران شد و نوشت: حمله سایبری به سیستم ملی تأمین سوخت ایران انجام دادیم و اغلب پمپ‌های سوخت آن را از کار انداختیم.

البته بررسی هسته مرکزی بازار دلار حکایت از آن دارد درحالی‌که اخبار بنزین و جایگاه‌های سوخت داغ شده بود قیمت دلار در تهران در مقایسه با عصر دو روز قبل نوسان کاهشی را ثبت کرد. هر برگ اسکناس آمریکایی که در معاملات نقدی روز شنبه با 50 هزار رو 350 تومان بسته شده بود امروز با افت 100 تومانی بر روی 50 هزار و 250 تومان قرار گرفت.

قیمت دلار هرات هم که عصر پنجشنبه هفته قبل با 49 هزار و 950 تومان به کار خود پایان داده بود در شروع بازار امروز با 50 هزار و 100 تومان معامله شد؛ اما در ادامه روز آرایش نزولی به خود گرفت و بر روی 49 هزار و 850 تومان قرار گرفت. از سوی دیگر، نرخ حواله درهم نیز امروز کاهشی شد و از سطح 13 هزار و 820 تومان تا 13 هزار و 790 تومان پایین آمد.

خبر مهم دیگر که در بازار امروز همه توجه‌ها را به خود جلب کرد در رابطه‌با کشف تخلف ارزی یک میلیارد درهمی در تهران بود. در همین ارتباط رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از یک میلیارد درهم تخلف ارزی و عدم ایفای تعهد، خبر داد و گفته کارشناسان ارزش ارز کشف شده را بیش از 468 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فارغ از بازار ارز، قیمت طلای جهانی امروز تا 2026 دلار بالا رفت؛ اما در زمان تدوین این گزارش 2022 دلار بود که نسبت به‌روز قبل تقریباً 3 دلار بالا رفته بود.

در بازار داخلی ایران هم هر گرم طلا 18 عیار در بازار امروز به 2 میلیون و 450 هزار و 600 تومان رسید که نسبت به دو روز قبل نزدیک به 7 هزار تومان کاهش را ثبت کرده است. در کنار بازار طلا امروز قیمت سکه امامی هم ریزش قابل‌توجهی را ثبت کرد و از 29 میلیون و 600 هزار تومان به سطح 29 میلیون و 100 هزار تومان سقوط کرد. طبق ادعای معامله‌گران، قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی روز یکشنبه 200 هزار تومان ریزش کرده بود و تا 29 میلیون و 400 هزار تومان عقب‌نشینی کرده بود.

منبع: اکو ایران

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

بنزین قطع شد، سکه ریخت / ریزش نیم میلیونی سکه 2