یک‌شنبه 15 مهر 1403

بنیاد مسکن زنجان در طرح اقدام ملی یک‌هزارو 90 واحد مسکونی احداث می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بنیاد مسکن زنجان در طرح اقدام ملی یک‌هزارو 90 واحد مسکونی احداث می‌کند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به برنامه اعلام شده سهمیه بنیاد مسکن این استان در طرح اقدام ملی، ساخت یک‌هزارو 90 واحد مسکونی بوده که مقدمات کار برای تحقق این مهم انجام شده است.

رضا خواجه‌ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شعار سال و فرامین رهبری مبنی بر جهش تولید افزود: تاکنون این نهاد ظرفیت تخصصی خود را در اجرای طرح اقدام ملی مسکن به کار گرفته است.

وی یادآورشد: بر این اساس سهمیه بنیاد مسکن استان در 12 شهر زیر 100 هزار نفر جمعیت، 722 واحد و در شهر زنجان نیز 368 واحد مسکونی در منطقه گلشهر است.

خواجه ای ادامه داد: تاکنون 2 هزارو 579 نفر در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت استان در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند که در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت، تعداد متقاضیانی که تاکنون استعلامات آنان تایید شده و در مرحله مراجعه به شعب بنیاد جهت احراز هویت و تایید نهایی هستند، یک‌هزار و 899 نفر است.

وی اظهار داشت: 595 نفر از متقاضیان نسبت به افتتاح حساب اقدام و 233 نفر نیز آورده لازم را واریز کرده اند که در صورت استقبال و آورده متقاضیان، بنیاد مسکن آمادگی لازم برای ساخت 722 واحد مسکونی در اینگونه شهرها را دارد.

خواجه ای افزود: این بنیاد تاکنون 73 قطعه زمین از اداره کل راه و شهرسازی با مساحت 18 هزارو 852 مترمربع با قابلیت احداث 340 واحد مسکونی دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن در مناطقی این طرح را اجرایی می کند که دسترسی مناسب به مناطق شهری وجود داشته باشد و زیر ساخت های انبوه سازی تامین باشد تا مردم دچار مشکلات دسترسی بعد از ساخت و سرمایه گذاری نشوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان در ادامه توجه به کیفیت در کنار کمیت و مهمتر از همه هماهنگی بین دستگاهی برای اجرای دقیق و به موقع این طرح را امری مهم عنوان کرد و گفت: استفاده از مصالح و فرآورده های ساختمانی استاندارد نقش بی بدیلی در بهبود کیفیت، ایمنی و تاب آوری ساختمان ها داشته و امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اقشار کم درآمد جامعه می توانند پس از ثبت نام و آورده خود به صاحبخانه شدن امیدوار شوند، این طرح همچنین برای سایر متقاضیان مسکن نیز فرصت هایی ایجاد کرده است و متناسب با سطوح درآمدی خانوارها به تولید مسکن می پردازد.

*س_برچسب‌ها_س*