دوشنبه 2 مهر 1403

بهرامی: پزشکیان در نیویورک دیپلماسی انرژی را دنبال کند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بهرامی: پزشکیان در نیویورک دیپلماسی انرژی را دنبال کند

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: حضور رئیس جمهور در هفتاد و‌نهمین مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند در حوزه‌های سیاست خارجه، جذب سرمایه‌گذار و دیپلماسی انرژی اثرگذار باشد.

- اخبار سیاسی -

محمد بهرامی سیف آباد نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک جهت شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: رئیس‌جمهور و تیم همراه در سفر به نیویورک می‌توانند ظرفیت بالای کشورمان در حوزه تأمین انرژی اروپا را با استفاده از دیپلماسی انرژی به طرف مقابل ابراز کنند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: کشور ما در حال حاضر در حوزه فروش نفت مشکلی ندارد و از فشار تحریم حداکثری با توان داخلی عبور کرده‌ایم اما می‌توانیم با جذب سرمایه‌گذار هم در بخش نوسازی تجهیزات و هم در ساخت پالایشگاه‌ها و موارد دیگر استفاده لازم را ببریم.

بهرامی با بیان اینکه سفر آقای پزشکیان به نیویورک از جمیع جهات حائز اهمیت است، عنوان کرد: پس از عملیات طوفان الاقصی و ضربه ی مهلک جبهه مقاومت به هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی، این رژیم با جنایات جنگی خود در یک سال اخیر حتی در بین هم پیمانان خود وضعیت خوبی ندارد و این مسئله باعث شده تا دست به هرکاری برای گسترش جبهه و به آتش کشاندن منطقه بزند.

وی افزود: در چنین شرایطی ایران بسیار هوشمندانه این موضوع را تا بحال مدیریت کرده و از این رو رسانه‌های دشمن، ایران را کشوری جنگ طلب معرفی می‌کنند. به همین خاطر آقای پزشکیان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند به این نکته اشاره کند و تلاش ما باید در جنگ رسانه هم مانند جنگ نظامی باشد و در دوره‌ای که دولت چهاردهم برای گفتگو سازنده و تعامل با شرق و غرب به شرط تامین منافع ملی ایران اعلام آمادگی کرده نباید از دیپلماسی عمومی غافل شد.