چهارشنبه 29 فروردین 1403

به رئیس کمیته ملی المپیک اطلاعات غلط داده‌اند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
به رئیس کمیته ملی المپیک اطلاعات غلط داده‌اند

دوره مربیگری بین المللی تکواندو روز گذشته در محل فدراسیون تکواندو در حالی به پایان رسید که سخنان رئیس کمیته المپیک در مراسم اختتامیه عجیب و دور از واقعیت بود.

دوره مربیگری بین المللی تکواندو روز گذشته در محل فدراسیون تکواندو در حالی به پایان رسید که سخنان رئیس کمیته المپیک در مراسم اختتامیه عجیب و دور از واقعیت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون تکواندو طی روزهای گذشته اقدام به برگزاری یک دوره مربیگری بین المللی با حضور 155 مربی نمود. دوره‌ای که عصر یکشنبه با برگزاری مراسم اختتامیه با حضور رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک به پایان رسید. در حالی که انتظار می‌رفت کمیته ملی المپیک در خصوص شرایط برگزاری این دوره، هزینه‌های سنگین آن بررسی دقیقی داشته باشد، رئیس این کمیته تعریف های دور از واقعیتی داشت.

تکواندو ایران به زعم شما «مقتدر و سربلند به سمت قله‌های افتخار در حال حرکت است و باید به رئیس سخت‌کوش و اخلاق مدار این مجموعه تبریک و خسته نباشید، بگویید»، این جمله را سیدرضا صالحی امیری در مورد عملکرد محمد پولادگر در فدراسیون تکواندو بیان کرد که با واقعیت و نتایج چند سال اخیر فاصله زیادی دارد.

شما تکواندو ایران را با کره جنوبی مقایسه کرده و عنوان کرده اید که این کشور هم در بازی‌های المپیک مدال کسب نکرد. اینکه اصولا چنین مقایسه‌ای از پایه ایراد دارد، یک سوی داستان است و اینکه کره جنوبی در بازی‌های المپیک یک نقره و دو برنز کسب کرد، هم سوی دیگر داستان که نشان از اطلاعات غلطی است که به شما داده اند. ولی اینکه گفته بودید مدال کسب نکردن ایران طبیعی است، خیلی برازنده رئیس کمیته ملی المپیک نیست.

البته بیان چنین سخنانی که پر بود از ابهام و اطلاعات اشتباه آن هم در آستانه انتخابات کمیته ملی المپیک و پس از آن فدراسیون تکواندو نشان داد که مسائل دیگری پشت چنین سخنرانی بود. با این سخنرانی برای اهالی ورزش بیش از گذشته روشن شد که عضویت یک نماینده از این رشته با نظر شما در کمیته ورزشکاران با چه هدفی صورت گرفت. اینکه شما از تکواندو چنین حمایت می‌کنید، مربوط به حق رأی پولادگر و معتمد به عنوان دو عضو مجمع کمیته ملی المپیک مربوط نمی‌شود؟

سوال اصلی این است که تکواندو بر اساس کدام متر و معیار توسط زیر مجموعه شما به عنوان یکی از سه رشته موفق انتخاب شده است؟ بدون شک اگر این که گفتید واقعیت داشته باشد باید به شاخص‌های این انتخاب شک کرد. کاش گفته بودید که تکواندو ایران اکنون در کدام پارامتر در جهان شاخص است. آقای رئیس کمیته ملی المپیک کاش حداقل دو مورد از دلایلی را که تکواندو ایران به مسیر درخشش گذشته بازگشته را بیان می‌کردید!

رئیس محترم کمیته ملی المپیک، تکواندو ایران چند سالی است که روی نوار ناکامی گام برمی دارد. ورود به این مسیر از المپیک 2012 لندن آغاز شد و تا کنون ادامه دارد! شک نداشته باشید که اگر زیر مجموعه شما نظارت دقیقی بر تکواندو و نتایج ضعیف و مشکلات مدیریتی آن داشت، الان شاهد موفقیت در المپیک بودیم. به زعم شما تکواندو با مدیریت سخت کوش به قله افتخار رسیده، ولی اهالی تکواندو و کارشناسان امر شرایط این روزهای تکواندو را به مدیریت ضعیف و پراشتباه مربوط می‌دانند و اگر اقدامی برای رفع آن صورت نگیرد در بازی‌های آسیایی تابستان آینده انتظاری برای مدال‌های تکواندو نداشته باشید!

کاش صالحی امیری سوال می‌کرد که چرا مربیان تکواندو 300 دلار به همراه 20 میلیون ریال پرداخت کرده اند؟ آیا فدراسیون تکواندو نمی‌توانست با مسئولان جهانی رایزنی کرده و از این مبلغ 300 دلار برای کمک به مربیانی که دو سال گذشته را در اوج شیوع ویروس کرونا با باشگاه‌های تعطیل روزگار سپری کرده اند، تخفیف بگیرد؟ دوره چهار روزه‌ای با هزینه 20 میلیون ریالی چرا؟ مگر این دوره چقدر برای فدراسیون هزنیه داشته است، جای که اسکان هم برعهده خود شرکت کنندگان بوده است؟ کاش از پولادگر سوال می‌شد این کلاس چه تبعاتی برای تکواندو ایران دارد؟ ----------------------------------- * محمد بیرامی