یک‌شنبه 8 مهر 1403

بیانیه نمایندگان اقلیت‌های مذهبی مجلس در محکومیت ترور شهید سید حسن نصرالله

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بیانیه نمایندگان اقلیت‌های مذهبی مجلس در محکومیت ترور شهید سید حسن نصرالله

نمایندگان اقلیت‌های مذهبی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ترور شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و یاران باوفایش نشانه اوج استیصال و درماندگی صهیونیسم است که با بمب‌های اهدایی استکبار جهانی صورت گرفته، بمباران منازل مسکونی علاوه بر اینکه نقض فاحش قوانین و مقررات حقوق بین الملل در امنیت منطقه به شمار میرود، یک جنایت جنگی آشکار و غیر قابل کتمان است و لذا بدون شک استکبار جهانی نیز در کنار رژیم صهیونیستی شریک جرم بوده است و باید پاسخگو باشد. رزمندگان حزب الله لبنان، سالهاست که مبارزه میکنند و به شهادت می‌رسند و این وصال الهی، تقدیر شیرین و پر حلاوت مجاهدت در راه خداست.

شهادت سید مقاومت، مجاهد نستوه و قهرمان بزرگ حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن نصر الله (رضوان الله تعالی علیه)، گرچه برای امت اسلامی و همه آزادیخواهان جهان صدمهایی جبران ناپذیر است، اما در حقیقت هیچ پاداشی گرانبهاتر از شهادت و لقای الهی برای سال‌ها مجاهدت در راه خدا نیست، شهادت، حقیقتا برای او و یارانش زیبنده و مبارک است. سید حسن نصرالله بزرگ مردی که خود را وقف انسانیت و کرامت بشری کرد و در راه حق و حقیقت قدم برداشته و تمام توان و همت خود را به کار گرفت تا در راه خدا جهاد کند و با وجود خطر‌ها و چالش‌ها خستگی ناپذیر در میدان مبارزه با رژیم جعلی، باغی، کودک‌کشی و تروریست اسرائیل جانفشانی کرد و در نهایت به مقام پر فیض شهادت نائل آمد.

این شهید والا مقام در میدان مجاهدت با نگاهی موحدانه مبارزه می‌کرد و توحید در عمق رفتار و گفتارش نمایان بود. اعتقاد راسخ به امداد و نصرت الهی و یاور عمیق به سربازی در راه خدا او را پس از عمری مجاهدت به مقاماتی بزرگ و معنوی رسانده بود و شهید سید حسن نصر الله حقیقتا یک ولی الهی بود.

ما نمایندگان ادیان توحیدی در مجلس شورای اسلامی، شهادت مجاهد عظیم الشان سید حسن نصر الله - رحمت الله علیه را خدمت مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید - دامت برکاتهم - آحاد امت اسلامی، تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم و از مجامع بین‌المللی خواستار توقف رفتار‌های خبیث کودک کشی ظالمانه و ترور‌های خونخوارانه رژیم جعلی صهیونیستی و همدستانشان را خواهانیم.

بهشید برخوردار نماینده زرتشتیان ایران شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران گقارد منصوریان نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران همایون سامه یح نجف‌آبادی نماینده کلیمیان ایران

بیانیه نمایندگان اقلیت‌های مذهبی مجلس در محکومیت ترور شهید سید حسن نصرالله 2