شنبه 9 تیر 1403

بیانیه کرملین درباره رایزنی تلفنی پوتین و مخبر

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
بیانیه کرملین درباره رایزنی تلفنی پوتین و مخبر

کرملین امروز از رایزنی میان رئیس جمهور روسیه با سرپرست ریاست جمهوری ایران خبر داد.

دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور با سرپرست ریاست جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی رایزنی کرده است.

خبر مرتبط واکنش اعضای هیأت دولت به سخنان برخی کاندیداهای انتخاباتی / مخبر: سیاهنمایی نکنید

سرپرست ریاست جمهوری و سه وزیر دولت سیزدهم در جلسه امروز هیأت دولت نسبت به سخنان برخی کاندیداهای ریاست جمهوری واکنش نشان دادند.

بر اساس اعلام این رسانه، کرملین در بیانیه خود اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه سودمند در زمینه‌های کلیدی گفتگو کرد.

بیانیه کرملین اضافه می‌کند: رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با سرپرست ریاست جمهوری ایران در خصوص توسعه روابط مسکو و تهران ابراز اطمینان کرد. پوتین و سرپرست ریاست جمهوری ایران از همکاری‌های موفق در زمینه انرژی و پروژه‌های زیربنایی بزرگ ابراز خرسندی کردند.

این بیانیه می‌افزاید: رئیس جمهور روسیه ضمن آرزوی موفقیت برای مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری آتی، ابراز اطمینان کرد که روابط دوستانه روسیه و ایران به طور فزاینده ای توسعه خواهد یافت.

خبر مرتبط تماس تلفنی اردوغان با پوتین + جزئیات

دفتر رئیس‌جمهور ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اردوغان با پوتین گفت‌وگوی تلفنی انجام داد و آن‌ها در این گفت‌وگو درباره حملات تروریستی در منطقه داغستان روسیه گفتگو کردند.»

کرملین ادامه داد: پوتین و مخبر در ادامه این رایزنی تلفنی خواستار همکاری دوجانبه در حوزه‌های انرژی و اجرای پروژه‌های زیرساختی در مقیاس بزرگ شدند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

بیانیه کرملین درباره رایزنی تلفنی پوتین و مخبر 2
بیانیه کرملین درباره رایزنی تلفنی پوتین و مخبر 3