دوشنبه 16 مهر 1403

بیداری آزادی‌خواهان جهان امروز با الگو پذیری از مکتب امام خمینی (ره) رقم می‌خورد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بیداری آزادی‌خواهان جهان امروز با الگو پذیری از مکتب امام خمینی (ره) رقم می‌خورد

حجت الاسلام جهانشیری گفت: امام (ره) با توکل برخداوند متعال و بهره گیری از پشتیبانی های مردمی تمام ابر قدرت های زمان را متحیر کرد و امروز در ادامه مکتب امام (ره) همچنان این مکتب زنده و دنیای ستمگران را تیره و آزادی خواهان جهان را بیدار کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه رشتخوار در رابطه با ابعاد مختلف علمی و شخصیتی حضرت امام (ره) در گفت و گو با صبح توس؛ گفت: ابعاد مختلف علمی و شخصیتی حضرت امام (ره) باید جداگانه مرزبندی و تبیین شود، چون همین ابعاد است که منجر به حکومت اسلامی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امام (ره) یک هدیه الهی در عصر ما بود و این هدیه الهی در قبل از ما و بعد از ما به کسی داده نشده بود و بعد از ما نیز داده نخواهد شد، ما خداوند متعال را شکر می‌کنیم که در زمانی زندگی نفس کشیدیم و الان هم در دوران هستیم که شاگرد ایشان یعنی مقام معظم رهبری حضور دارند. امام جمعه رشتخوار در ادامه به تلاش جریان های گوناگون برای آسیب به جایگاه ولایت فقیه در جامعه اشاره کرد و افزود: پس از رحلت امام تلاش های زیادی در داخل کشور توسط جریان اصلاحات اتفاق افتاد و آنها خیلی تلاش کردند که جایگاه ولی فقیه را متزلزل کنند و این کار رو با شخص نشان دهند و بگویند که امام یک شخص بود و یک مکتب نبود و اصرار داشتند که جلوی مکتبی بودن امام (ره) را بگیرند. وی در تکمیل این مطلب، یادآور شد: جریانات داخلی وابسطه به غرب تلاش زیادی کردند تا افراد دیگری را به عنوان ولی فقیه معرفی کنند تا ولایت فقیه به نحوی برای جولان انها و دشمنان بی اثر باشد، هدف از این جریان این بود که ولی فقیه پرچمدار مکتب امام نباشد، و در واقع به نحوی ایشان را به عنوان ولی فقیه معرفی نکنند، آنها تلاش کردند تا لفظ امام را برای حضرت آقا مردم به کار نگیرند. امام جمعه رشتخوار در ادامه با اشاره به بیداری آزادی خواهان جهان که با الگو پذیری از مکتب امام خمینی (ره) رقم امروز رقم خورده است، اذعان داشت: امام (ره) با تکیه و توکل برخداوند متعال و بهره گیری از پشتیبانی مردمی تمام ابر قدرت های زمان را متحیر کرد و امروز درادامه آن مکتب امام همچنان زنده و دنیای ستم گران را تیره و آزادی خواهان جهان را بیدار کرده است. حجت الاسلام جهانشیری در ادامه، بیان داشت: امروز ضعف قدرت و کاهش ابرقدرت بودن کشورهای زور گو در حال رقم خوردن است و قطعا آغاز این تضعیف قدرت جهانی زورگویان بخش عمده آن در ارتباط با آغاز انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی (ره) و در ادامه آن سکان داری رهبر معظم انقلاب در حال تکمیل شدن است. انتهای پیام /