شنبه 8 اردیبهشت 1403

بیرق عزای سالار شهیدان در دانشگاه‌ها به پا شد / جزئیات مراسم عزاداری دهه اول محرم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
بیرق عزای سالار شهیدان در دانشگاه‌ها به پا شد / جزئیات مراسم عزاداری دهه اول محرم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با فرا رسیدن ماه محرم خیمه‌های عزاداری در دانشگاه‌ها برگزار و دانشگاه‌ها مانند هر ساله مراسم عزاداری برگزار می‌کنند که جزئیات آن به شرح زیر است: برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در دانشگاه تربیت مدرس مراسم عزاداری دهه اول محرم از جمعه 7 مرداد ماه به مدت یازده شب در صحن مسجد قدس دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود. سخنرانان این مراسم حجت‌الاسلام...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با فرا رسیدن ماه محرم خیمه‌های عزاداری در دانشگاه‌ها برگزار و دانشگاه‌ها مانند هر ساله مراسم عزاداری برگزار می‌کنند که جزئیات آن به شرح زیر است:

برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در دانشگاه تربیت مدرس

مراسم عزاداری دهه اول محرم از جمعه 7 مرداد ماه به مدت یازده شب در صحن مسجد قدس دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود. سخنرانان این مراسم حجت‌الاسلام علی مهدیان و حجت‌الاسلام مصطفی رستمی (شب پنجم) و با مداحی حاج مهدی صفیاریاز جمعه 7 مرداد ماه به مدت یازده شب از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

عزاداری دهه اول محرم در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود

از سوی هیات میثاق با شهدا مراسم عزاداری دهه اول محرم‌الحرام 1444 در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود. این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان و با مداحی حاج امیرعباسی به همراه بیان لطائف قرآنی و برگزاری هیأت نوجوانان از جمعه 7 مردادماه به مدت یازده شب، از نماز مغرب و عشاء، بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، مسجد دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود. لازم به ذکر است، این مراسم به صورت زنده از درگاه اینترنتی Misaq.ir/live پخش می‌شود.

برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در مسجد دانشگاه شریف

مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان از سوی هیات الزهرا (س) دانشگاه شریف به مدت 13 شب برگزار می‌شود. این مراسم با سخنرانی: حجت‌الاسلام قاسمیان (شب اول و شب سوم تا پنجم)، حجت‌الاسلام محمد قمی (شب دوم)، حجت‌الاسلام امینی‌نژاد (شب ششم تا دهم، ظهر تاسوعا و عاشورا)، حجت‌الاسلام قنبریان (شب یازدهم تا سیزدهم) و با نوای: حاج محمد رستمی و حجت‌الاسلام رشدی همراه با مهد کودک و هیأت نوجوانان برگزار می‌شود. لازم به ذکر است، شب‌های اول تا سیزدهم محرم از ساعت 19:45 وظهر تاسوعا و عاشورا از ساعت 10 در دانشگاه صنعتی شریف، سالن مرحوم استاد جباری برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم عزاداری در دانشگاه تهران مراسم عزاداری به مدت ده روز در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود. قرائت زیارت عاشورا هر روز از ساعت 7:30 صبح برگزار می‌شود، همچنین برگزاری روضه دهه اول هر روز بعد از نماز ظهر و عصر برگزارمی شود.

بیرق عزای سالار شهیدان در دانشگاه‌ها به پا شد / جزئیات مراسم عزاداری دهه اول محرم 2
بیرق عزای سالار شهیدان در دانشگاه‌ها به پا شد / جزئیات مراسم عزاداری دهه اول محرم 3
بیرق عزای سالار شهیدان در دانشگاه‌ها به پا شد / جزئیات مراسم عزاداری دهه اول محرم 4
بیرق عزای سالار شهیدان در دانشگاه‌ها به پا شد / جزئیات مراسم عزاداری دهه اول محرم 5