چهارشنبه 4 مهر 1403

بیست و چهارمین نکوداشت مرحوم شیخ علی صفایی پنجشنبه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
بیست و چهارمین نکوداشت مرحوم شیخ علی صفایی پنجشنبه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، بیست و چهارمین نکوداشت استاد فقید حاج شیخ علی صفایی حائری (عین صاد) همزمان با سالگرد وفات وی برگزار می‌شود.

این برنامه 22 تیر از ساعت 17 تا 19:30 در تالار شهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با حضور حجت الاسلام علی سرلک برگزار می‌شود. در بیست و چهارمین نکوداشت شیخ علی صفایی حائری از جدیدترین اثر مرحوم به نام خون خدا که دهمین جلد از مجموعه ولایت و امامت است و از ویراست جدید کتاب «روزگار ستمگر» رونمایی خواهد شد.

مستند «برای پس از مرگم» نیز برای شرکت‌کنندگان اکران می‌شود.

علی صفایی حائری (1330 1378) معروف به عین صاد، نویسنده و اندیشمند شیعه ساکن قم بود. وی بر نگرش نظام‌مند به آموزه‌های دینی تأکید داشت. صفایی نظام تربیتی را بر دیگر نظام‌های دینی مقدم می‌دانست و معتقد بود پیامبر با اِعمال روش تربیت اسلامی، فلسفه، عرفان، اخلاق و فقه اسلامی را در فکر و احساس و رفتار مؤمنان پرورش داده است.

صفایی به هنر علاقه‌مند بود و برخی از هنرمندان سینما و شاعران با او ارتباط داشتند. از میانه دهه 1380 از اندیشه‌های صفایی بیشتر اقبال شد. در دهه گذشته، همایش‌هایی برای بزرگداشت او برگزار و ویژه‌نامه‌هایی درباره وی در مطبوعات منتشر شده است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید شیخ علی صفایی حائری نشر لیله القدر عین صاد این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
بیست و چهارمین نکوداشت مرحوم شیخ علی صفایی پنجشنبه برگزار می‌شود 2
بیست و چهارمین نکوداشت مرحوم شیخ علی صفایی پنجشنبه برگزار می‌شود 3