جمعه 13 مهر 1403

بیش از یک هزار نفر به اعضای همیاران طبیعت زنجان پیوستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از یک هزار نفر به اعضای همیاران طبیعت زنجان پیوستند

زنجان - ایرنا - کارشناس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی استان زنجان گفت: هم اکنون در مجموع از کل دوست‌داران طبیعت پنج هزارو 830 نفر همیار طبیعت هستند که یک هزارو 130 نفر از آنها طی 2 سال اخیر، در سامانه همیار طبیعت ثبت نام کرده‌اند.

سیروس جوادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همیار طبیعت انسان شریفی است که از سر احساس مسئولیت، نسبت به نعمت‌های الهی، با انگیزه معنوی، با علاقه‌مندی به طبیعت و به صورت داوطلبانه در سامانه همیاران طبیعت ثبت نام می‌کند.

وی اظهار داشت: همیاران طبیعت حافظان منابع طبیعی هستند و داوطلبانه، به عضویت این سازمان، در می‌آیند تا با ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و اطلاع رسانی تخریب و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری را در راستای حفاظت، احیا و بهره برداری اصولی و بهینه از منابع طبیعی یاری کنند.

جوادی با اشاره به اینکه در 2 سال اخیر تعداد یک هزارو 130 نفر در سامانه همیار طبیعت در گروه های همیار طبیعت محافظ (افتخاری)، همیار طبیعت مروج (افتخاری) و همیار طبیعت مروج دانش آموز (افتخاری) ثبت نام کرده‌اند، افزود: تعداد چهار هزار و 700 نفر در سالهای قبل به عضویت طرح همیار طبیعت در آمده‌اند که در حال حاضر، در مجموع از کل دوست‌داران طبیعت، پنج هزار و 830 نفر همیار طبیعت هستند.

کارشناس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی استان تاکید کرد: همیاران طبیعت مشاهده هرگونه تخریب و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع را به شماره 1504 و 139 مرکز امداد جنگل و مرتع اعلام می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*