سه‌شنبه 24 مهر 1403

بیش از 1700 واحد مسکونی در شهرهای زیر صد هزار نفر جمعیت کرمانشاه ساخته می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 1700 واحد مسکونی در شهرهای زیر صد هزار نفر جمعیت کرمانشاه ساخته می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمانشاه از ابلاغ سهمیه واحدهای مسکونی استان در قالب طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: طبق این سهمیه یک هزار و 714 واحد در شهرهای زیر 100 هزار نفر احداث می‌شود.

بابک عاطفی عصر چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بیشترین سهمیه ابلاغی به استان مربوط به شهر اسلام آبادغرب با 400 واحد است.

وی ادامه داد: شهرهای پاوه با 330 واحد، صحنه با 248 واحد، کنگاور با 236 واحد و جوانرود با 150 واحد در رتبه های بعدی سهمیه ابلاغی طرح اقدام ملی قرار دارند.

عاطفی افزود: در این طرح همچنین به شهرهای روانسر 130 واحد، سنقروکلیایی 100 واحد، گیلانغرب 60 واحد و قصرشیرین نیز 20 واحد اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه همچنین با اشاره به آغاز ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی، خاطرنشان کرد: البته طبق پیش بینی های انجام شده ممکن است در آینده سهمیه بیشتری به برخی شهرهای یاد شده اختصاص یابد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن این آمادگی را دارد که عملیات اجرایی واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی در شهرهایی که متقاضی دارد آغاز کرده و این واحدها را به متقاضیان تحویل نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز پیرو طرح اقدام ملی گفت: این طرح همانزگونه که از نامش پیداست اجرای آن نیاز به اقدامی ملی و جهادگونه دارد.

مهرداد سالاری تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی بخصوص دستگاه هایی که باید زیرساخت ها را فراهم کنند لازم است پای کار آمده و به اجرای مناسب این طرح کمک کنند.

وی در عین حال بر تعیین تکلیف هرچه سریعتر واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی تاکید کرد و گفت: لازم است بنیاد مسکن برنامه جامع و کاملی از نحوه اجرای آن در اسرع وقت ارایه کند.

در این جلسه همچنین در خصوص تعیین تکلیف پروژه مسکونی شهرداری، تعاونی ستارگان ماندگار و 81 لشکر زرهی بحث و نکات لازم جهت رفع موانع اجرایی آنها مطرح شد. استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 34 شهر و 2 هزار و 595 روستا است.

*س_برچسب‌ها_س*