شنبه 14 مهر 1403

بیش از 22 هزار مورد سرعت غیرمجاز در جاده‌های زنجان ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 22 هزار مورد سرعت غیرمجاز در جاده‌های زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: مهرماه سالجاری 22 هزارو 876 مورد سرعت غیرمجاز از خودروهای عبوری در جاده های استان ثبت شد.

عبدالحسین علی اکبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 22 هزار و 876 تخلف سرعت غیرمجاز و چهار هزار و 69 تخلف اضافه بار در جاده های استان زنجان ثبت شده که این رقم حدود یک درصد ترددهای انجام شده است و این مهم نشان از سهم قابل توجه سامانه های هوشمند درکنترل تخلفات و حوادث جاده‌ای دارد.

وی تاکید کرد: در جاده های استان زنجان 18 دستگاه تردد شمار در ورودی و خروجی تردد خودروها را ثبت می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: این دستگاه ها تردد 2 میلیون و 495 هزار و 879 خودرو را در مهرماه سالجاری ثبت کرده اند.

به گفته علی اکبری، بیشترین ترافیک این مدت، تردد خودروها در آزادراه زنجان - قزوین است.

وی تاکید کرد: مهر ماه امسال در هر ساعت 243 خودرو در جاده های استان زنجان تردد کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: از این میزان تردد 23 درصد ترددها مربوط به خودروهای نقلیه سنگین بوده است.

علی اکبری اضافه کرد: کنترل سرعت های غیرمجاز با 32 سامانه برخط ثبت تخلفات عبور و مرور در آزادراه های زنجان - قزوین، زنجان - تبریز و جاده های ترانزیت زنجان - قزوین، زنجان - میانه و سرچم - اردبیل نصب شده است که سرعت و سبقت های غیرمجاز و دیگر تخلفات رانندگان را ثبت می کند.

وی تاکید کرد: 2 سامانه توزین در حال حرکت درجاده های ابهر - زنجان و دندی - زنجان نصب شده که این سامانه تخلف اضافه بار را ثبت می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: مهرماه امسال تردد درون استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد و ترددها در ورودی و خروجی های استان هفت درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، 37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است. مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.

*س_برچسب‌ها_س*