شنبه 14 مهر 1403

بیش از 300 باشگاه ورزشی زنجان مورد بازرسی قرار گرفتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 300 باشگاه ورزشی زنجان مورد بازرسی قرار گرفتند

زنجان - ایرنا - معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: طی یک ماه اخیر بیش از 300 باشگاه ورزشی زنجان به لحاظ رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، از سوی عوامل این اداره کل مورد بازرسی قرار گرفتند.

محمدعلی حمزه پور، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همچنین طی مدت یاد شده بیش از 40 اخطاریه به آن دسته از باشگاه هایی که نسبت به رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی توجه چندانی نداشتند صادر شد، افزود: در شهر زنجان نیز 18 باشگاه به منظور پلمب به اداره اماکن نیروی انتظامی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان به عنوان نهاد حاکمیتی ناظر و حامی فعالیت های ورزشی استان در این شرایط کرونایی سلامتی عموم مردم به ویژه ورزشکاران را اولویت اول و مقدم بر هر کاری می داند بر لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد پیشگیری از کرونای استان بویژه با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا در استان، تاکید کرد.

حمزه پور افزود: این اداره کل از زمان صدور دستورالعمل ها و مصوبات ستاد پیشگیری از کرونای استان اقدام به نامه نگاری با کلیه دستگاه های اجرایی و ادارات شهرستان ها و هیات های ورزشی به منظوری پیگیری، بر اجرای مصوبات تاکید کرده است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان همچنین با اشاره به حضور مدیر کل ورزش و جوانان و معاون ورزشی در بخش های مختلف خبری صدا و سیمای مرکز زنجان و انجام مصاحبه های متعدد با خبرگزاری ها و مطبوعات در راستای تاکید بر لزوم تعطیلی اماکن و باشگاه های ورزشی و آگاه‌سازی مردم و ورزشکاران، گفت: با توجه به تاکید استاندار و اهمیت تعطیلی باشگاه‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا، برنامه ریزی و اقدام اساسی جهت نظارت بر باشگاه‌های ورزشی این استان انجام شد و کارشناسان و بازرسان اداره کل و ادارات شهرستانی و هیات پزشکی در طی یک ماه گذشته نیز نظارت مستمر بر تعطیلی باشگاه های ورزشی داشته اند.

حمزه پور با تاکید براینکه ادعاهایی مبنی بر عدم بازرسی یا فعالیت در این زمینه صورت گرفته که این قضاوتی ناعادلانه و دور از انصاف است، افزود: نظارت های اداره کل ورزش و جوانان بر اجرای مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا منظم و مستمر بوده و خواهد بود و تاکنون با باشگاه های متخلف برخوردهای قانونی لازم صورت گرفته است و این کار همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه باشگاه های ورزشی ازجمله آسیب پذیرترین گروه در دوران شیوع ویروس کرونا بوده اند، اظهار داشت: اماکن ورزشی و حتی منازل اکثر باشگاهداران زنجان استیجاری است و این در حالی است که تنها ممر درآمد آنان باشگاهداری است که در این روزهای کرونایی در گذران زندگی و مخارج خود به شدت با سختی مواجه شده اند.

*س_برچسب‌ها_س*