چهارشنبه 4 مهر 1403

بیش از 6 هزار نفر در سیستان وبلوچستان ویزیت رایگان شدند / بهره مندی 1770نفر از خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بیش از 6 هزار نفر در سیستان وبلوچستان ویزیت رایگان شدند / بهره مندی 1770نفر از خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی

بسیجیان بسیج جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان با حضور در محروم ترین نقاط جنوب شرق کشور و ویزیت رایگان 6 هزار و 340 نفر در قالب تیم های عمومی و تخصصی، مرهم زخم‌های نیازمندان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در راستای رفع محرومیت بهداشتی و درمانی، بسیج جامعه پزشکی در سیستان و بلوچستان با هدف ارائه خدمات درمانی، آموزشی و بهداشتی اقدام به اعزام تیم های تخصصی و عمومی پزشکان آن هم به‌صورت داوطلبانه در اقصی نقاط در قالب طرح شهید رهنمون و حاج قاسم سلیمانی می کند. ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله ویزیت و مداوای بیماران، خدمات غربالگری دیابت و فشارخون، کاردرمانی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، مشاوره پزشکی و روانشناسی، فیزیوتراپی، سونوگرافی و غیره از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این طرح ها است. با اجرای این طرح، مستضعفان و محرومین در تخصص‌های قلب، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، ارتوپدی، داخلی، عفونی، جراحی عمومی، گوش، حلق، بینی، اطفال، روان‌پزشکی، عمومی و بیهوشی، مورد درمان قرارگرفته و از خدمات غربالگری بینایی، فشارخون، طب سنتی اسلامی، مشاوره خانواده، دیابت و خدمات آزمایشگاهی بهره‌مند می شوند.

خدمت به مردم اصلی‌ترین رسالت بسیج است فاطمه کمیلی، جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه بسیج مظهر اقتدار، ایستادگی و وحدت ملی ایران اسلامی بوده و در تمام ادوار درخشان انقلاب اسلامی زمینه سرافرازی و اقتدار ملی این مرز و بوم را فراهم کرده است، بیان کرد: رفع محرومیت، خدمت رسانی به مردم و پیشگیری از بیماریها در دورترین و محروم ترین نقاط، از مهمترین اهداف کانون های بسیج جامعه پزشکی در این خطه پهناور است. وی به بیان تداوم اقدامات انجام شده در ارائه خدمات بی منتِ طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید رهنمون اشاره کرد و افزود: بسیج جامعه پزشکی استان با اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و کم برخوردار در تلاش برای محرومیت‌زدایی از این مناطق است. این مقام مسئول با اشاره به اینکه خدمت به مردم اصلی‌ترین رسالت بسیج است، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون با اعزام 157 تیم عمومی و تخصصی به مناطق محروم و دور افتاده استان 6 هزار و 340 نفر ویزیت رایگان شده و از داروی رایگان بهره مند شدند. وی اضافه کرد: با اعزام 117 تیم بینایی سنجی به نقاط مختلف استان 831 نفر از خدمات رایگان در حوزه چشم پزشکی بهره مند شده و ویزیت شدند. این مقام مسئول ادامه داد: با برپایی 57 ایستگاه سلامت نیز هزار و 86 بیمار از خدمات مختلف نظیر چکاپ فشار و قندخون نیز بهره مند شدند. وی با یان اینکه گسترش عدالت در سلامت یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می رود، گفت: در این زمینه بسیج جامعه پزشکی در صحنه ها و موقعیت های مختلف در راستای کاهش آلام مردم ورود کرده تا مرهمی بر درمان بیماری آنان باشند. کمیلی به ارائه خدمات دندانپزشکی به نیازمندان طی این مدت اشاره کرد و افزود: با اعزام 61 تیم دندانپزشکی به اقصی نقاط استان 939 نفر ویزیت شدند، که770 نفر اقدام به کشیدن دندان، 74 نفر جرمگیری و 60 نفر ترمیم کردند. وی آزادسازی زندانیان از بند اسارت را دیگر خدمت ارائه شده توسط این قشر دانست و به آزادسازی 4 نفر توسط خیرین اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 817 عدد ماسک، 750 بسته معیشتی، اهدای 30 جفت کفش و مرغ، توزیع 100 پرس غذای گرم از دیگر خدمات ارائه شده می باشد. رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی برای حفظ سلامت جامعه در هر عرصه ای حضور موثر دارد، اضافه کرد: اهدای خون 123 نفر، اعزام تیم آموزشی به نقاط مختلف مبنی بر آموزش پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا نیز توسط بسیجیان به صورت مداوم در حال انجام است. کمیلی با بیان اینکه افتخار ما به عنوان سرباز خدمت بی منت به مردم است، خاطر نشان کرد: در این عرصه بدون هیچ چشم داشتی وارد میدان شده ایم و در مناطق مختلف شهری و روستایی اقدام به ویزیت و ارائه داروی رایگان می کنیم.؛ ارائه این خدمات رایگان مختص به هفته بسیج نبوده و در تمام روزهای سال تداوم دارد. انتهای پیام /