سه‌شنبه 17 مهر 1403

بیش از 7.5 میلیارد تومان اعتبار به حوزه فرهنگ و هنر ملایر اختصاص یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 7.5 میلیارد تومان اعتبار به حوزه فرهنگ و هنر ملایر اختصاص یافت

همدان - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت که بیش از 7.5 میلیارد تومان از محل بودجه شهرستان، اعتبار در اختیار نمایندگان مجلس و اعتبارات وزارتخانه به فصل فرهنگ و هنر این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام "طالب ترکاشوند" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 2 میلیارد تومان این اعتبار از محل منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجهیز آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری و مرکز آموزش هنر شهر ملایر و چهار میلیارد تومان نیز برای تکمیل نهایی مجتمع فرهنگی و هنری شهر زنگنه اختصاص داده شده است.

وی افزود: یک میلیارد و 550 میلیون تومان از این اعتبار نیز با حمایت فرمانداری و نمایندگان مردم ملایر در مجلس به ساخت سالن اجتماعات و کنفرانس مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اختصاص یافته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در ادامه با اشاره به ضرورت مردمی کردن فرهنگ و هنر، گفت: راه‌اندازی بنیاد صیانت از نهاد خانواده، انتخاب یک روز به عنوان روز ملایر، برپایی ستاد دایمی یادواره شهدای شهرستان، تشکیل اتاق فکر شورا، اجرای طرح کرامت، اخذ مجوز برپایی پنج نماز جمعه در شهرهای تابعه و برگزاری هفته فرهنگی در شهرستان از جمله اقدامات شورای فرهنگ عموموی ملایر است.

به گفته حجت الاسلام ترکاشوند، 95 جلسه شورای فرهنگ عمومی با 740 مصوبه قابل اجرا در شهرستان ملایر برگزار شده است.

وی از برگزاری شورای فرعی فرهنگ عمومی در بخش‌ها و شهرهای تابعه شهرستان ملایر خبر داد و افزود: شورای فرعی فرهنگ عمومی در شهرهای سامن، جوکار، بخش زند و اسلامشهر آق‌گل برگزار شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر آموزش را مهم ترین اقدام برای پیشگیری و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، ترک تحصیل، کودک همسری و بیکاری عنوان کرد و گفت: در صدد تشکیل اتاق فکر در راستای برگزاری شورای فرعی فرهنگ عمومی هستیم تا بتوانیم گام‌های موثر و عملیاتی برای رفع آسیب‌های اجتماعی برداریم.

حجت الاسلام ترکاشوند اصلاح شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب را از دیگر مباحث مهم در شوری فرهنگ عمومی برشمرد و خواستار همراهی بیشتر رسانه‌ها برای اصلاح این فرهنگ غلط در جامعه شد.

وی تاکید کرد: در راستای ایجاد نشاط و شادی در جامعه و همچنین احیای سنت‌ها و آئین‌های بومی به دنبال برگزاری آیین های ویژه فرهنگی متنوع و شاد در ایام مختلف سال از جمله دهه‌های کرامت، ولایت، هفته وحدت، شعبانیه، دهه فجر و نوروز در مناطق شهری و روستایی ملایر هستیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: مخالف برگزاری کنسرت‌ها نیستیم، اما رویکرد ما در برپایی کنسرت‌ها بهره‌گیری از هنرمندان بومی، موسیقی سنتی و محلی شهرستان و منطقه است.

*س_برچسب‌ها_س*
بیش از 7.5 میلیارد تومان اعتبار به حوزه فرهنگ و هنر ملایر اختصاص یافت 2