دوشنبه 16 مهر 1403

بیش از 90 درصد اصناف لواسانات محدودیت‌های کرونایی را رعایت می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 90 درصد اصناف لواسانات محدودیت‌های کرونایی را رعایت می‌کنند

تهران - ایرنا - بخشدار لواسانات اعلام کرد: بیش از 90 درصد اصناف بخش در راستای اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی همراهی کردند و تعدادی نیز اخطار گرفتند.

به گزارش ایرنا از روز جمعه روابط عمومی بخشداری لواسانات، رضا طاهرخانی بیان داشت: هفته اول اجرای این طرح با همکاری و همراهی کسبه مواجه بودیم که به منظور مراقبت و صیانت از جان شهروندان بیش از پیش و با تمام دقت و به طور کامل شیوه نامه‌های اجرایی بهداشتی را اجرا می‌کنند، اما تعدادی از صنوف نیز به علت فعالیت و تخلف از این دستورالعمل اخطار گرفته و اسامی آنها برای اعمال قانون ارجاع شده است. به گفته وی، گشت‌های مشترک بخشداری، کلانتری، شهرداری، بازرسی و بسیج اصناف، صنعت معدن، تجارت و شبکه بهداشت و درمان به صورت شبانه‌روزی در حال نظارت اصناف هستند و این بازرسی تا پایان زمان اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت. این مقام مسئول تصریح کرد: شهروندان نیز در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم برگزاری تجمعات و... به خوبی عمل می‌کنند؛ امید است این همکاری همراهی تا شکست بیماری کرونا تداوم داشته باشد. به گزارش ایرنا، شمیرانات دارای 13 اتحادیه و بیش از 12 هزار واحد صنفی فعال است که از این میان بیش از 8 هزار و 500 واحد که جزو واحدهای صنفی مشاغل یک و دو نبودند، در راستای اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی که از اول آذر ماه آغاز و به مدت دو هفته به اجرا درآمده است، تعطیل شدند. لازم به ذکر است علیرغم تاکید مکرر فرماندار و نظارت گشت‌های مشترک شبانه‌روزی که در صورت مشاهده تخلف اصناف ابتدا با تذکر و سپس با اعمال قانون واحد صنفی متخلف پلمب می شود، از شنبه تاکنون پلمب 4 واحد صنفی در این شهرستان گزارش شده است.

طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت 406 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کرونا در کشور به 47 هزار و 95 تن رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند؛ مجموع بیماران کرونایی در کشور نیز به 922 هزار و 397 نفر رسیده است. لواسانات به مرکزیت بخش لواسان، دارای 20 روستا از توابع شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت گستره شده است.

*س_برچسب‌ها_س*