سه‌شنبه 10 مهر 1403

بیماران کرونایی قرنطینه خانگی به نقاهتگاه منتقل می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیماران کرونایی قرنطینه خانگی به نقاهتگاه منتقل می‌شوند

بندرعباس - ایرنا - فرماندار بندرلنگه گفت: بیماران مبتلا به کووید19 که اکنون در قرنطینه خانگی بسر می‌برند، درصورت رعایت نکردن موارد بهداشتی و سهل انگاری، سریع به نقاهت گاه منتقل شوند.

علی نیکویی شنبه شب در نشست ستاد مبارزه با کرونا افزود: روند افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان نگران کننده است وموثرترین راه برای قطع زنجیره این بیماری درخانه ماندن و نداشتن سفرهای غیرضرور درون و برون شهری است. وی بیان داشت: متاسفانه با اطلاع رسانی گسترده در رسانه ملی و فضای مجازی، اما هنوز هم مردم و این بیماری را جدی نگرفته اند و شاهد تعلل و سهل انگاری شهروندان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش در مراودات اجتماعی هستیم. رییس ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان بندرلنگه اظهارداشت: خودداری از برگزاری مجالس عروسی، ختم، مهمانی و دورهمی های خانوادگی از دیگر مواردی است که مردم شهرستان باید به طور جدی در این روزها آن را رعایت کنند. نیکویی یادآورشد: مدیران و مسوولان ادارات با واحدهای خود سرکشی و بازرسی کنند و از ظرفیت نیروهای بسیجی نیز در این زمینه استفاده کنند. وی گفت: در بازرسی‌ها هر جا نیاز به برخورد بود قاطع عمل شود و سلامتی مردم و جامعه را اصل قرار دهید.

نیکویی در خصوص واحدهای صنفی شهرستان نیز گفت: استفاده از ماسک و دستکش برای فروشنده و خریدار الزامی بوده و این ستاد با صنف های متخلف برخورد می کند.

فرماندار بندرلنگه در خصوص ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهرستان نیز خاطرنشان کرد: بخشداری ها، دهیاری ها، خانه های بهداشت روستایی، بسیج، ستاد اربعین و ادارات مسوول در شهرستان نسبت به گندزدایی معابر و اماکن عمومی بیش از گذشته اقدام کنند. ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از 150 کشور سرایت کرده است. کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است. این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است. طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در چند وقت اخیر کم توجهی به الزام های بهداشتی و جدی نگرفتن هشدارها از سوی مردم، شیب ابتلا به ویروس کرونا را در استان بسیار تند کرده و موجی از نگرانی را در میان مسوولان، مردم و دوستداران سلامت ایجاد کرده است. شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب هرمزگان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*