شنبه 29 اردیبهشت 1403

بیماری های عفونی

بیماری های عفونی

خبرگزاری تسنیم

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر شهنام عرشی را به عنوان سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر این وزارتخانه منصوب کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه علائم زیرسویه های جدید امیکرون هم مشابه خود امیکرون است، گفت: در این بین گلودرد و گرفتگی صدا بیش از همه شایع است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک متخصص بیماری های عفونی گفت: علائم سویه های جدید مشابه امیکرون است که شامل گلودرد، گرفتگی صدا، آبریزش بینی، سرفه و سردرد می شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه علائم زیرسویه های جدید امیکرون هم مشابه خود امیکرون است، گفت: در این بین گلودرد و گرفتگی صدا بیش از همه شایع است.

وب‌گاه عصر ایران

شهروندان پس از وقوع سیل برای حفظ سلامت خود به دلیل احتمال شیوع بیماری‌های عفونی، مواد خوراکی که به آب سیل آلوده شده را حتما دور بریزند همچنین تاکید شده است که وسایل و اشیای خیس شده و آغشته به گل‌و‌لای تمیز و ضدعفونی شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

اولین محموله واکسن های هپاتیت ب و ب. ث. ژ انستیتو پاستور ایران به کشور ونزوئلا صادر می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی واکسن در این موسسه گفت: برای اولین بار در دوران پس از انقلاب اسلامی، اولین محموله واکسن‌های ب. ث. ژ و هپاتیت ب هر کدام به مقدار 200 هزار دُز از انستیتو پاستور ایران به ونزوئلا فروخته و صادر شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، انستیتو پاستور ایران مؤسسه ای تحقیقاتی، تولیدی، خدماتی و آموزشی است که در سال 1299 تأسیس شد. در آن زمان ضرورت تأسیس مؤسسه ای که بتواند در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر فعالیت داشته باشد و در عین حال قادر به تولید برخی از واکسن ها و موارد بیولوژیک لازم کشور باشد احساس می شد. این مؤسسه در طول تاریخ صد و چند ساله خود توانسته است در راستای...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وب‌گاه مشرق نیوز

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیش از این ضایعات منفرد و لوزه های متورم قبلاً به عنوان علائم معمول آبله میمون شناخته نشده بودند.

وب‌گاه مشرق نیوز

محل تلاقی رودخانه و دریای خزر یکی از خطرناک‌ترین مکان‌ها برای شنا است چون موجب بروز پدیده «نهشت اسفنجی رسوبات» می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر و اهمیت سلامت عزاداران، نیازمند مدیریت کنترلی و پیشگیری به ویژه کنترل عوامل محیطی در راستای حفظ و ارتقای سلامت عزاداران با برنامه ریزی منسجم و مدون با اولویت کنترل بیماری کرونا است.

وب‌گاه عصر ایران

در آب سیل و سیلاب‌ها علاوه بر اشیاء تیز و برنده آلودگی با نفت، گازوئیل، سایر مواد شیمیایی و فاضلاب وجود دارد که می‌تواند آسیب جدی به همراه داشته باشد. علاوه بر این وجود سیم های برق می‌تواند منجر به برق گرفتگی شود.

وب‌گاه عصر ایران

یکی از دریاهای محبوب برای شنا در تابستان خزر است که در این فصل حجم زیادی گردشگر را در خود جای می دهد، بر خلاف ظاهر آرام و زیبایش، دریایی خطرناک و پراز مخاطره است که اگر نشناخته پا به درون آبهای آن بگذاری شاید دیگر هیچ وقت بیرون نیایی.