شنبه 15 اردیبهشت 1403

بیماری های عفونی

بیماری های عفونی

وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت‌نیوز نوشت: یک متخصص بیماریهای عفونی درتشریح علائم بیماری وبا گفت: برخی علائم هستند که نشانه خطر بوده و می‌تواند ظرف چهار تا 12 ساعت بیمار را از پا در بیاورد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

این بیماری در سراسر جهان عمدتا از راه رابطه جنسی محافظت‌نشده منتقل می‌شود و در میان افرادی که پارتنرهای جنسی متعدد دارند شیوع بالایی دارد؛ همین امر موجب شد همواره یک «اَنگ اخلاقی» به دنبال این بیماری بویژه در کشورهای اسلامی وجود داشته باشد.

خبرگزاری دانا

جراحی، نائب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: متاسفانه امروزه شاهد افزایش مهاجرت کادر پرستاری هستیم و علت این موضوع درآمد پایین، فشار کاری زیاد و نبود انگیزه کافی است.

وب‌گاه عصر ایران

در حال حاضر با تشخیص زودهنگام و با مصرف دارو به موقع دارو، بیماران مبتلا به ایدز می توانند یک زندگی عادی داشته و از عمر طبیعی برخوردار شوند، همچنین این بیماران می توانند ازدواج کرده و صاحب فرزند شوند، بدون اینکه بیماری را منتقل کنند.

خبرگزاری مهر

ظرفیت مرحله تکمیل ظرفیت چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی تعداد یک هزار و 323 نفری تعیین شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مشکلات گوارشی برخی دانشجویان این مرکز به حداقل رسیده و وضعیت بهداشتی بخش‌های مختلف دانشگاه تحت کنترل است.

خبرگزاری دانا

گفتگوی مشروحی با متخصص بیماری های عفونی داشته ایم تا اطلاعاتی درباره آنفولانزادریافت کنیم.

وب‌گاه عصر ایران

همانطور که دستگاه‌های مربوطه برای نان مردم، آرد و گندم را تامین می کنند؛ برنج و شکر و روغن را تامین می کنند مگر نباید همین تمهیدات نیز برای داروی مردم اندیشیده شود؟ نمی شود در شرایطی که دارو در بازار نیست بگویم صبر کنید بعد کمبود شدید دارو و بحران به وجود بیاید بعد بگویم ما وارد می‌کنیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تفاوتی که امسال در شیوع بیماری آنفلوانزا وجود دارد، این است که احتمال دارد این بیماری توام با شیفت آنتی‌ژنی (تغییرات عمده در ویروس) باشد؛ این پدیده هر پنج تا 10 سال اتفاق می‌افتد

وب‌گاه خبر آنلاین

سلامت‌نیوز نوشت: یک متخصص کودکان با بیان اینکه «سرفه بیماری نیست بلکه یک علامت است که در بیماری های مختلف دیده می شود. ابتدا باید علت اصلی و بیماری که باعث بروز سرفه شده است را تشخیص دهیم و با درمان آن بیماری طبعا سرفه هم کنترل خواهد شد.» تاکید کرد: «اگر سرفه های کودک شدید و همراه با تنگی نفس باشد به این صورت که پره های بینی کودک هنگام سرفه کردن تکان بخورد و یا وقتی که به قفسه سینه...

خبرگزاری دانا

انباشته شدن زباله ها در نقاط مختلف روستای بزرگ کمب باعث نارضایتی ساکنین این روستا شده است.

وب‌گاه گسترش

یک متخصص عفونی نسبت به تزریق واکسن در زمان ابتلا به بیماری آنفلوآنزا هشدار داد.

وب‌گاه 55 آنلاین

یک متخصص عفونی نسبت به تزریق واکسن در زمان ابتلا به بیماری آنفلوآنزا هشدار داد.

وب‌گاه 55 آنلاین

کدو تنبل یا کدو حلوایی یکی از میوه های زمستانی بسیار مفید و پرخاصیت است که به روش های مختلف مصرف می شود. در این مطلب با خواص جادویی کدو حلوایی آشنا می شوید.