شنبه 15 اردیبهشت 1403

بیماری های عفونی

بیماری های عفونی

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: از آنجایی که ویتامین سی در این قرمز خوشمزه به وفور یافت می شود و از فیبر، موادمعدنی و آنتی اکسیدان های بالایی نیز برخوردار است، می تواند به تحریک و تولید آنتی بادی ها و گلبول های سفید کمک کرده و آن ها را به مبارزه ای نفس گیر با ویروس های سرماخوردگی و دیگر بیماری های عفونی بطلبد.

وب‌گاه خبر آنلاین

اندیشه معاصر نوشت: درمان سرماخوردگی با میوه هایی که فکرش را نمی‌کردیدما می خواهیم از آن پاییزی های خوشمزه ای برایتان بگوییم که شاید کمتر در مورد آن ها شنیده باشید و یا اصلا فکرش را نمی کردید که بتوانند برای سرماخوردگی مفید باشند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

علائم آنفلوآنزا بسیار شبیه سرماخوردگی، واکنش های فصلی و حتی کرونا است و شامل سرفه، عطسه، گلودرد، سر درد، بدن در د و تب است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با شروع فصل پاییز و سردی هوا بیماری های عفونی و ویروسی و یا باکتریایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا بین مردم افزایش پیدا می کند./ اعتمادآنلاین

وب‌گاه عرشه آنلاین

فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد در معرض خطر تاکید کرد.

خبرگزاری دانا

متخصص بیماری های عفونی در خصوص دریافت واکسن آنفولانزا و همچنین راهکاری درمانی این بیماری ویروسی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: استفاده از مایعات گرم و آنتی بیوتیک ها از روش های درمانی است. فت

خبرگزاری دانا

سل در حالی شایع ترین علت مرگ در بین بیماری های عفونی به شمار می رود که استان های سیستان و بلوچستان و گلستان بیشترین موارد ابتلا به سل را در کشور دارا می باشند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

راه انتقال این باکتری از طریق سرفه و عطسه فرد آلوده است، اما خوشبختانه قدرت سرایت بالایی مانند کرونا ندارد و فرد باید مدت طولانی تری با یک بیمار در محیط بسته بماند که مبتلا شود.

خبرگزاری دانا

سیستان و بلوچستان بیشترین میزان بروز و شیوع سل را در کشور دارا است.

وب‌گاه 55 آنلاین

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وضعیت کووید 19در کشور و احتمال همزمانی شیوع کرونا و آنفولانزا در پاییز و زمستان، گفت: باید بدانیم که به هر حال این ویروس‌ها وجود دارند و یکسری رعایت‌ها باید انجام و تبدیل به فرهنگ عامه شود که البته تا حدی این اتفاق افتاده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

اغلب افراد در مواقع ابتلا به آنفولانزا اقدام به مصرف قرص مسکن می کنند، اما از این موضوع مطلع نیستند مصرف قرص مسکن در آن مقطع خطرات بسیار جدی را به همراه دارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

حتما شنیده اید که برای شستشوی پوست صورت نباید از صابون استفاده کنید. اما آیا علت آن را می دانید؟ در ادامه به برخی از مضرات صابون برای پوست صورت اشاره می کنیم و خواهیم گفت که چرا صابون برای پوست ضرر دارد؟

وب‌گاه الف

روسای انستیتو پاستور ایران و انستیتو پاستور سن پترزبورگ با امضای تفاهم نامه همکاری، برنامه خود را برای ارتقای همکاری‌های مشترک در راستای ارتقای سلامت مردم دو کشور اعلام کردند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

درصورت درمان به موقع امکان نجات فرد وجود دارد، اما اگر افراد نسبت به گزش حیوانات بی اهمیت باشند، در صورت ابتلای حیوان به هاری قطعا آنها مبتلا به هاری شده و مرگشان حتمی است

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه تاخیر در درمان بیماری هاری بطور قطع به مرگ بیمار منجر می شود، از همه افراد خواست که هر نوع گزش حیوانات را جدی گرفته و حتما به مراکز بهداشتی مراجعه و واکسن هاری تزریق کنند.