شنبه 29 اردیبهشت 1403

بیماری های عفونی

بیماری های عفونی

وب‌گاه الف

بیماری های عفونی حیوانات بیماری‌هایی هستند که از حیوانات به انسان منتقل می‌شوند. بسیاری بیماریهای عفونی می‌توانند از حیوانات به افراد دیگر سرایت کنند. اما قبل از اینکه بیش از حد دچار اضطراب شوید، بدانید که می‌توانید با چند مرحله بسیار ساده از ابتلا به بسیاری از آنها جلوگیری کنید.

خبرگزاری دانا

رفته رفته با نزدیک شدن به روزهای پایانی پیاده روی اربعین شاهد اوج گرفتن بازگشت زوار اربعین به کشور هستیم که در این راستا فراهم آوری زیرساختها بسیار حائز اهمیت است.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - شناسایی نخستین موارد ابتلا به وبا در خراسان رضوی طی چند روز اخیر و نگرانی از شیوع این بیماری در استان، با توجه به افزایش آمد و شدها در آخر تابستان و دهه پایانی ماه صفر، دانشگاه علوم پزشکی مشهد را برای کاهش دغدغه شهروندان و جلوگیری از احتمال گسترش این بیماری، به تکاپو انداخته است.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری دانا

زباله های شهری از کنار درختان گرفته تا پیاده رو یا گوشه دیوار جا خوش کرده و سیمای نازیبای آن موجب گلایه مردم کرج شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

مسواک زدن نقش مهمی برای در دهان و دندان شخصی و حذف پلاک ایفا می کند. اما صرف انجام این عمل تضمین کننده سلامت دندان ها و به طور کلی بدن شما نیست.

وب‌گاه مشرق نیوز

شوره سر به پوسته پوسته شدن پوست سر اطلاق می شود. این پوسته ها همچون برف بر روی ابروها، شانه ها و لباس ها می افتند.

وب‌گاه الف

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از پیش ثبت نام دو میلیون و 400 هزار رائر سفر به آیین معنونی اربعین حسینی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از پیش ثبت نام دو میلیون و 400 هزار رائر سفر به آیین معنونی اربعین حسینی خبر داد.

خبرگزاری دانا

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: شیوع بیماری لانگیا نگران کننده نیست چون هنوز چیزی از آن نمی دانیم؛ اما نکته نگران کننده این است که آیا ویروس لانگیا قابلیت سرایت از انسان مبتلا به انسان دیگر را دارد یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت باشد آنوقت باید نگران بود؛ اما شواهد نشان میدهد که این ویروس از حیوان به انسان منتقل می‌شود.

خبرگزاری دانا

شیرین تسلیمی گفت: عدم دفع بهداشتی فاضلاب و تماس با آب آلوده از عمده دلایل گسترش بیماری های روده ای است.

خبرگزاری دانا

سیستان و بلوچستان در حالی قطب اول پرورش شتر ایران است که اجرای طرح بزرگ‌ترین مجتمع پرورش شتر کشور در دل کویر، رونق اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

خبرگزاری دانا

ابوالحسن صفدری، متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: بودن در کنار مردم مناطق محروم و خدمت به آنها برایم افتخار است.

خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی گفت: تامین امنیت و سلامت سرفصل برنامه‌های دولتمردان نظام جمهوری اسلامی از ابتدا بوده و این مهم همواره باید مورد توجه ویژه مسئولان امر باشد.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان با اشاره به آغاز برنامه مکمل یاری با مگا دُز ویتامین (آ)، گفت: والدین کودکان 2 تا پنج سال برای دریافت مکمل «ویتامین آ» ویژه این گروه سنی به مراکز جامع سلامت و پایگاه های بهداشت در سطح استان مراجعه کنند.