دوشنبه 16 مهر 1403

بی‌هویتی سرآغاز آسیب‌های اجتماعی است / نوجوانان البرزی درگیر زرق و برق دنیای مجازی شده اند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بی‌هویتی سرآغاز آسیب‌های اجتماعی است / نوجوانان البرزی درگیر زرق و برق دنیای مجازی شده اند

حجت الاسلام محمد عجمی گفت: نوجوانان استان البرز نیز به شدت درگیر آسیب های دنیای مجازی شده اند و از هویت های مجازی الگو گرفته اند و با هویت خود بیگانه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد عجمی کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: یکی از اشکالات اساسی اینستاگرام، دامن زدن به مقایسه‌های اجتماعی ا‌ست که یکی از موارد آن نوع لباس پوشیدن می باشد.

وی ادامه داد: مخاطبین، افرادی که عکس‌های خود را با لباس‌های متنوع به نمایش می‌گذارند، با ولعی خاص به این لباس‌ها چشم می‌دوزند و خود را با لباس‌های هایشان مقایسه می‌کنند و تا این لباس‌ها را تهیه و به تن خود نپوشانند، آرام نمی‌گیرند. این کارشناس افزود: این کار در طولانی مدت باعث افسردگی افراد خواهد شد، چون توانایی تهیه همه این لباس‌های گوناگون را ندارند. این کارشناس تصریح کرد: از طرف دیگر مدام در اینستاگرام لباس‌های زیبا و متنوع جلوی آن‌ها ظاهر می‌شود و آه می‌کشند و حسرت می‌خورند. حجت الاسلام عجمی با بیان اینکه اثر مقایسه های اجتماعی در بانوان بیشتر است، گفت: خانم ها ذاتا در مورد ظاهر خود حساس هستند و این ویژگی باعث تشدید آن می شود. وی ادامه داد: گاهی اوقات لباس‌ها و امکاناتی که افراد معروف اینستاگرامی از آن‌ها استفاده می‌کنند، متعلق به خودشان نیست، اما مخاطبین‌شان از این نکته بی‌اطلاع هستند. این کارشناس افزود: در بلند مدت با پیروی از این سبک در پوشش، افراد هویت خود را از دست می دهند و سعی می کنند خود را مانند یکی از بلاگرهای دنیای مجازی کنند. حجت الاسلم عجمی با بیان اینکه بی‌هویتی سرآغاز آسیب‌های اجتماعی است، گفت: این بی هویتی تهدیدی جدی برای نسل های آینده است و اگر در سایه بی توجهی مسئولین قرار گیرد، با رشد آسیب های اجتماعی در جامعه همراه خواهد بود. وی گفت: استان البرز نیز درگیر آسیب های دنیای مجازی شده که به کف جامعه رسوخ پیدا کرده است، فقط کافی است با دقت به نوجوانان و جوانان در بازار و خیابان نگاه کنید که چگونه از هویت های مجازی الگو گرفته اند و با هویت خود بیگانه هستند. این کارشناسدر خاتمه خاطرنشان کرد: همیشه پیشگیری هزینه کمتری نسبت به درمان دارد بنابراین با آموزش، آگاهی و بصیرت می توان آسیب های این دنیای پر زرق و برق را به میزان قابل توجهی کاهش داد. انتهای پیام /