دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه تابناک

اجتماعی وب‌گاه تابناک

آخرین آمار مبتلایان «کووید -19»/ سرقت وانت حامل زغال با پراید دزدی!/ گذشت بی قید و شرط از قاتل مادر / ماجرای هوویی که گریخت!/ آخرین سفر 2 همکلاسی قدیمی / جویندگان کار، دزد شدند!/ قصاص چشم برای همسایه / دستگیری 53 هزار سارق در یک سال / قتل مرموز راننده تاکسی در کارگاه طلاسازی

همزمان با تشدید شیوع ویروس کرونا، تدابیر و راهکار‌های متفاوتی برای مقابله در کشور اجرایی شد که از جمله آن، اعمال جریمه‌های سنگین در قبال خودرو‌های شخصی بود که عازم سفر می‌شوند؛ تدبیری که حالا و پس از گذشت چندین ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران با اشکالات فراوانی رو به روست و از قرار معلوم، جمع زیادی از شهروندان را مشمول جریمه‌های غیر منطقی کرده است.

در 24 ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از 62 میلیون و 978 هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از 7 هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید -19» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال 5368 تن از ایشان وخیم است.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت حضور منظم و کامل کارمندان در ادارات برای پاسخگویی و انجام امور مردم، گفت: طبق جدول رنگ‌بندی شهر‌ها و با توجه به بهبود شرایط با گسترش واکسیناسیون، حضور کارکنان در ادارات به صورت کامل و در ساعت مقرر ضروری و لازم است.

مسلما استفاده این واکسن در گروه سنی زیر 18 سال یکی از ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود که دانش آموزان و والدین با خیال راحت از این واکسن استفاده کنند. همانطور که می‌دانیم نوزاد ایرانی وقتی که به دنیا آمده، قبل از اینکه طعم شیر مادر را بچشد، واکسنی از انستیتو پاستور ایران را دریافت کرده و این بار هم افتخار داریم که واکسنی مطمئن را تقدیم کودکان و بالغین کشور کنیم.

حجت‌الله عبدالملکی*