یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

با پایان یافتن خودروهای ناقص سایت تبریز، گروه صنعتی ایران‌خودرو با معضل خودرو ناقص برای همیشه خداحافظی کرد.

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌که روند فعلی کاهش شکایات مشتریان، بیانگر حرکت صحیح در مسیر جلب رضایتمندی مشتریان است، گفت: نتایج پروژه‌های کیفی در زنجیره ارزش ایران‌خودرو در حال به ثمر نشستن است.

قیمت سکه طرح جدید امروز با افزایش 600 هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته به نرخ 15 میلیون تومان معامله شد.

معاملات بازار ارز در اولین روز هفته با روند افزایشی شاخص ارزی همراه شده است. این در حالی است که در بازار غیررسمی نیز نرخ دلار به مرز 32 هزار تومان رسیده است.

ناترازی بنزین در کشور محصول عدم سرمایه گذاری در زیرساخت های پالایشگاهی در دولت های قبل است. باید روی راهکارهای مختلف مدیریت مصرف غیرقیمتی بنزین که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، متمرکز شویم.

شرکت کابل خودرو سبزوار با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی مطابق با استانداردهای جهانی، به جمع تامین‌کنندگان رتبه یک ساپکو پیوست.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن بازدید از خطوط تولید از شرایط و افزایش تولید ابراز رضایت کرد و گفت: با برنامه‌های صورت گرفته، طی نیمه دوم سال شاهد تحولات و جهش‌های عمده‌ای در حوزه تولید و کیفیت محصولات خواهیم بود.

دکتر علی رستمی با بیان اینکه شرکت مس در فروش شهریورماه افزایش 47 درصدی در مقایسه با شهریور سال گذشته را به ثبت رساند، گفت: درآمد کل 6ماهه این شرکت به 39هزار 726میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از 14 درصدی را نشان می دهد.

در شرایطی که افزایش تولید موتور ملی همواره به عنوان یک برنامه بلندپروازانه در گروه صنعتی ایران‌خودرو مطرح بوده و در سال گذشته تولید روزانه 500 دستگاه در این شرکت به عنوان یک دستاورد ارزشمند مطرح شده بود، اما اکنون این خودروساز موفق به افزایش ظرفیت روزانه تولید موتور ملی به تعداد بیش از هزار دستگاه در هفتم مهر امسال شد.

روند افزایش قیمت کالاهای اساسی امروز نیز در بازارهای جهانی ادامه داشت، به طوری که هربوشل گندم با 12 دلار رشد قیمت همراه شد.

روسیه اعلام کرد به نظر می رسد نشت گاز از خطوط لوله سیستم نورد استریم در دریای بالتیک، نتیجه تروریسم مورد حمایت دولتی بوده است.