دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

امروز مطالبی همچون قیمت یک گرم طلا چقدر شد؟، عرضه اولیه در این شرایط منطقی است؟، اخبار مهمی که قبل از معاملات بورس فردا باید بدانید، کدام نماد‌ها در هفته آینده مجمع برگزار می‌کنند؟، عوامل تعیین کننده روند بورس | بورس سبز می ماند؟، با سهامداران حقیقی آباد آشنا شوید!؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

مالیات ستانی بر اساس اطلاعات خروجی سامانه مودیان و استقرار شفافیت مالیاتی علاوه بر عادلانه‌سازی نظام مالیاتی نسبت به مالیات گیری برآوری و ممیزمحور نیز بسیار مزیت دارد.

بی ام کارز (BM CARS) در نمایشگاه خودروی مشهد 1402 با یک سورپرایز آمد. این شاسی بلند با ابهت و شگفتانه دقیقه 90، معادلات خودروهای این نمایشگاه را بر هم زد چرا که پیش از این، اسمی از این خودرو برای معرفی در نمایشگاه خودروی مشهد به میان نیاورده بود.

مدت پذیره‌نویسی عمومی از اول وقت اداری روز دوشنبه مورخ 18 مهرماه سال جاری شروع و تا پایان وقت اداری تاریخ 17 آبان ماه به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

‌در حکمی از سوی سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، میثم مرادی‌نیا به عنوان سرپرست اداره کل روابط‌عمومی این بانک منصوب شد.

رئیس سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: بر اساس قانون مناقصات، اگر برنده اول نتوانست به دلایلی مانند فراهم نشدن مبلغ پیشنهادی خودرو، خودرو را تحویل بگیرد، به صورت اتوماتیک خودرو به برنده دوم می‌رسد، اما در صورتی که اختلاف قیمت بیش از مبلغ تضمین نباشد.

دو شرکت توزیع برق در انگلیس اعلام کردند که مردم می‌توانند برای عدم مصرف برق در زمان اوج مصرف از این شرکت‌ها پول بگیرند.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت برای اقتصاد جهانی به خصوص بازارهای نوظهور، نابخردانه و بی‌فایده بود.

فعالان ارزی در دومین روز هفته شاهد کاهش نسبی شاخص ارزی در کانال سی و یک هزار تومانی هستند.

امروز مطالبی همچون قیمت دلار امروز چقدر شد؟، سرمایه این نماد 200 درصد افزایش یافت، سهامداران شستا و فارس بخوانند، دلایل ریزش بورس چه بود؟، آخرین سیگنال‌ها برای بورس کدامند؟، سهامداران شتران بخوانند، نرخ سود بین بانکی چقدر شد؟، تصمیم جدید بانک مرکزی برای کارگزاری‌های بورس، در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

یکی از برنامه‌های وزارت صمت برای کاهش فاصله بین عرضه و تقاضای خودرو، موضوع واردات خودرو است. اقدامی مهم که حالا با گذشت مدتی از ابلاغ آیین نامه، وزیر صمت در جمع خبرنگاران از آخرین وضعیت واردات خودرو و زمان اعلام اسامی شرکت‌های واجد شرایط خبر داده است.

سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاری‌های بورس 10 برابر شد و به 500 میلیون تومان افزایش یافت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است: باید کنترل جدی در حوزه‌ی واردات در کشور داشته باشیم تا حمایت از تولید داخلی را در دستور کار قرار دهیم. مشکل اولیه این واردات، مسئله اعطای معافیت به واردات ماشین آلات بود که در نهایت به واردات بی رویه منجر شد که ضربات مهلکی را بر بدنه‌ی تولید داخلی وارد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: مشکلات موجود در صنعت قوای محرکه نبود حلقه تجاری بازرگانی است و در چنین شرایطی سفارش دهنده قوای محرکه باید دیدگاه اقتصادی داشته باشد و در مرحله اول باید این حلقه مفقوده را اصلاح کنیم.