دوشنبه 2 مهر 1403

تاثیر خبر ارز نیمایی پالایشی ها و سقوط دوباره بورس

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
تاثیر خبر ارز نیمایی پالایشی ها و سقوط دوباره بورس

شاخص کل بورس امروز با ریزش هیجانی دیگری مواجه شده که باعث کلافگی سهامداران شده است.

شاخص کل بورس امروز با ریزش هیجانی دیگری مواجه شده که باعث کلافگی سهامداران شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل امروز با تکذیب خبر افزایش نرخ ارز پالایشی‌ها به 37900 و بازگشت به همان روال سابق 28,500 تومان با ریزش 27924 واحدی مواجه شد و به جایگاه 2 میلیون و 168 هزار واحد رسید.

نمادهای فارس، پارسان، شپدیس، فولاد، وغدیر، فملی بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. نمادهای پرتراکنش نیز برابر هستند با: شهر، خکمک، ونوین، وبملت، شپدیس، خودرو، خساپا.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 1,089 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای هشتمین روز متوالی با ثبت رقم 533 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 631 میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود 93 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای پنجمین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها، نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.

ارزش صف‌های خرید 490 میلیارد تومان است که کاهش 23 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش 18 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 258 میلیارد تومان قرار دارد.