یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

تاریخ دقیق ولادت امام حسن مجتبی در سال 1403 چه روزی است؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
تاریخ دقیق ولادت امام حسن مجتبی در سال 1403 چه روزی است؟

در این گزارش تاریخ دقیق ولادت امام حسن مجتبی در سال 1403 را بررسی کرده ایم. تاریخ دقیق ولادت امام حسن مجتبی در سال 1403 چه روزی است؟ تاریخ دقیق ولادت امام حسن مجتبی در سال 1403 مشخص شد؟ ولادت امام حسن مجتبی چندشنبه است؟ امام حسن مجتبی (ع) دومین امام شیعیان می باشند که از کرامت و بزرگی خاصی در نزد مسلمانان برخوردار هستند، در این مطلب تاریخ دقیق ولادت امام حسن مجتبی در سال 1403 بررسی...

تاریخ دقیق ولادت امام حسن مجتبی در سال 1403 چه روزی است؟ تاریخ دقیق ولادت امام حسن مجتبی در سال 1403 مشخص شد؟ ولادت امام حسن مجتبی چندشنبه است؟

امام حسن مجتبی (ع) دومین امام شیعیان می باشند که از کرامت و بزرگی خاصی در نزد مسلمانان برخوردار هستند، در این مطلب تاریخ دقیق ولادت امام حسن مجتبی در سال 1403 بررسی خواهیم کرد.

تاریخ ولادت امام حسن مجتبی (ع) 1403

تاریخ دقیق ولادت امام حسن مجتبی (ع) در تقویم شمسی:

روز سه شنبه 7 ماه فرودین سال 1403

تاریخ دقیق ولادت امام حسن مجتبی (ع) در تقویم قمری:

15 ماه رمضان سال 1445

تاریخ دقیق ولادت امام حسن مجتبی (ع) در تقویم میلادی:

26 ماه مارس سال 2024

زندگی نامه امام حسن مجتبی از تولد تا شهادت

امام حسن (ع) نخستین پسری بود که خداوند متعال به خانواده مطهر و آسمانی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) عنایت کرد. رسول اکرم (ص) بلافاصله پس از ولادتش، در گوش راست امام حسن (ع) اذان و در گوش چپ او اقامه گفتند؛ سپس برای او و خوش قدمی ایشان گوسندی را قربانی کردند.

پیامبر (ص) دستور داد تا سرش را عطرآگین کنند و از آن هنگام آیین عقیقه و صدقه دادن به هم وزن موی سر نوزاد تقسیم شد.

نخستین فرزند خاندان نبی الله را حسن نامیدند و کنیه ایشان را ابومحمد نهادند، که تنها کنیه آن حضرت بود.

در بین القاب نیز سید، زکی، سبط برای امام حسن (ع)، نام مجتبی معروف ترین لقب ایشان است.

امام حسن مجتبی (ع)، از خردسالی وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) را درک نمود و در آغوش جد بزرگوارو پدر و مادر تحت تعلیم و تربیت قرار گرفت. تاریخ دقیق ولادت امام حسن مجتبی در سال 1403 چه روزی است؟

امام حسن (ع) بیست و پنج بار با پای پیاده به سفر حج مشرف شدند. ایشان هرگاه از مرگ یاد می کرد می گریست و هرگاه از قبر یاد می کرد می گریست، هرگاه به یاد ایستادن به پای حساب می افتاد آن چنان بود که بیهوش می شد. از خدا طلب بهشت می کرد و به او از آتش جهنم پناه می برد. چون وضو می ساخت و به نماز می ایستاد بدنش به لرزه می افتاد و رنگش زرد می شد.

آن امام همام که به کریم اهل بیت نیز مشهور می باشند، سه نوبت دارائیش را با خدا تقسیم کرد و دو نوبت از تمام مال خود برای خدا گذشت. گفته اند: «امام حسن (ع) در زمان خودش عابدترین و بی اعتناترین مردم به زیور دنیا بود.»

امام حسن (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارشان خود به امر خدا و طبق وصیت آن حضرت، به امامت رسیدند.

امام حسن که مولود ماه مبارک رمضان هستند در خصوص این ماه نورانی نیز می فرمایند: به درستی که خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه خلق خود ساخته تا به وسیله طاعتش به رضای او سبقت گیرند.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

تاریخ دقیق ولادت امام حسن مجتبی در سال 1403 چه روزی است؟ 2