جمعه 28 اردیبهشت 1403

تامین 30 هزار تن کود اوره در زنجان / در تامین کود فسفاته مشکل وجود دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تامین 30 هزار تن کود اوره در زنجان / در تامین کود فسفاته مشکل وجود دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 هزار تن کود اوره در سطح استان تامین شده است، گفت: هیچ مشکلی از بابت تامین این کود برای محصولات در استان نیست و کود تهیه شده حتی بیشتر از سال گذشته تهیه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح‌الله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 هزار تن کود اوره در سطح استان تامین شده است، اظهار داشت: هیچ مشکلی از بابت تامین این کود برای محصولات در استان نیست و کود تهیه شده حتی بیشتر از سال گذشته تهیه شده است.

وی با بیان اینکه قیمت کود با توجه به آزاد‌سازی نرخ ارز، افزایش یافت افزود: در تهیه کود فسفات مشکل وجود دارد که عمدتا وارداتی است با اینکه در داخل کشور نیز تولید وجود دارد اما تامین کننده نیاز کشور و استان نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه هنوز بحث واردات کود حل نشده است، گفت: میزان کودی که در استان وجود دارد با سهمیه بندی به ازای هکتار و سطح زیر کشت بین کشاورزان تقسیم می‌شود.

وی عنوان کرد: عمده کود موجود در استان زنجان در بخش تولید گندم مورد استفاده قرار می‌گیرد که در خرید تضمین گندم قیمت لحاظ می‌شود.

حسنی خاطر نشان کرد: کاشت و برداشت محصولات کشاورزی منجر به تخلیه خاک از عناصر پرشمار گردیده و مصرف کودهای شیمیائی، در تأمین مواد غذایی موردنیاز گیاه بسیار سودمند خواهد بود.

انتهای پیام /