یک‌شنبه 15 مهر 1403

تاکنون پرونده 40 شهید مدافع سلامت در اختیار بنیاد شهید قرار گرفته است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تاکنون پرونده 40 شهید مدافع سلامت در اختیار بنیاد شهید قرار گرفته است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تا به امروز 130 پرونده شهید مدافع سلامت از استان ها دریافت شده و تا به امروز 40 پرونده از این تعداد، بررسی و در اختیار بنیاد شهید قرار گرفته است. هفته آینده نیز جلسه ای در سازمان امور اداری و استخدامی کشور تشکیل می شود

سعید اوحدی روز سه شنبه 27 آبان در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه تامین زمین و ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بیست و یکمین سفر استانی بنده، امروز به همت استاندار مرکزی و سایر دستگاه‌های ذیربط، دو تفاهم‌نامه بسیار مهم با سه موضوع به امضا رسید.

وی‌افزود: یکی از تفاهم نامه ها در خصوص تامین زمین برای دو هزار مسکن جامعه ایثارگری در استان بود که بیانگر 60 درصد افزایش تامین زمین و مسکن در طول حدود 10 سال گذشته است و امیدواریم با توجه به عقب ماندگی کشور در حوزه تامین مسکن جامعه ایثارگران بتوانیم تا پایان عمر دولت به مرز 70 هزار واحد برسیم که بخش عمده نیاز جامع ایثارگری جبران شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: تفاهم نامه دوم در راستای تامین اشتغال جامعه ایثارگری بود، امروز مهمترین دغدغه جامعه ایثارگری بویژه در خصوص فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان، موضوع اشتغال است.

اوحدی ادامه داد: در استان مرکزی به سبب ویژگی های صنعتی مجموعه استان، ظرفیت هایی برای اشتغال هزار نفر از جامعه ایثارگری فراهم شده البته در کشور نیز آزمون سراسری استخدام در دی ماه برگزار خواهد شد که 30 درصد این ظرفیت به جامعه ایثارگری تخصیص پیدا می‌کند، همچنین طبق بند ج ماده 87 قانون احکام برنامه ششم، دولت موظف به استخدام تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد شده است.

وی در خصوص ساماندهی گلزار شهدای استان نیز اضافه کرد: امیدواریم با همت استانداری بتوان عنایات ویژه مقام معظم رهبری در خصوص ساماندهی گلزار شهدا را تحقق بخشید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: امروز شاهد اتفاق بزرگی در کشور هستیم و علیرغم تمامی فشارها و تحریم ها، عزم و اراده جدی برای خدمت رسانی در جامعه درمانی کشور مشاهده می‌شود و در همین راستا تعدادی از کادر درمان و پزشکان نیز به شهادت رسیدند که با دستور مقام معظم رهبری مقرر شد کمیته ای بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی در قالب کمیته ملی و کمیته های متناظر در استان ها در این رابطه تشکیل شود. تاکنون جلسات کمیته ملی با مسئولیت وزارت بهداشت، بنیاد شهید، سازمان برنامه و سازمان امور اداری و استخدامی به صورت منظم هفتگی تشکیل شده، 130 پرونده از استان ها دریافت و تاکنون 40 پرونده از این تعداد تحویل بنیاد شهید شده است.

انتهای پیام