دوشنبه 16 مهر 1403

تاکید دادستان تهران بر تعیین تکلیف پرونده 34 مددجوی کانون اصلاح و تربیت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تاکید دادستان تهران بر تعیین تکلیف پرونده 34 مددجوی کانون اصلاح و تربیت

تهران - ایرنا - دادستان تهران در جریان بازدید سرزده از کانون اصلاح و تربیت بر لزوم تعیین تکلیف پرونده قضایی 34 نفر از مددجویان این مرکز تأکید کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، علی صالحی با حضور در کانون اصلاح و تربیت، علاوه بر دیدار با مسئولان، مددکاران و مددجویان این مرکز، عملکرد این مجموعه را مورد بررسی قرار داد.

صالحی در گفت و گو و دیدار چهره به چهره با تک تک مددجویان، بر رسیدگی فوری به پرونده های آنها در قالب طرح پایش تأکید کرد و یادآور شد: مددجویان کانون اصلاح و تربیت باید به صورت مستمر تحت معاضدت های قضایی لازم قرار گیرند.

وی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کانون اصلاح و تربیت تهران، بر صدور دستورات ویژه ای برای رسیدگی به پرونده های 34 نفر از مددجویان، تأکید کرد و افزود: مشکلات قضایی این افراد باید با قید فوریت مورد رسیدگی قرار گیرد.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در راستای اجرای تبصره 3 ماده 513 قانون آیین دادرسی کیفری، آن دسته از مددجویانی که خانواده هایشان در دیگر استان ها سکونت دارند برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و با هدف تکمیل روند اصلاح و تربیت به محل اقامت شان منتقل شوند.

وی ضمن قدردانی از زحمات بی دریغ مددکاران و دیگر کارکنان کانون اصلاح و تربیت، با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های مجدانه یکی از مددکاران این مرکز که در جهت انجام وظایف محوله و ارائه خدمات به مددجویان عملکرد مطلوبی داشته است، تقدیر کرد.

همچنین با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از درخواست های مطرح شده در این دیدار مربوط به دادستان های سایرحوزه های قضایی بود، دادستان عمومی و انقلاب تهران، دستورها و ارشادهای لازم را در این خصوص ارائه کرد.

در این بازدید، سیدحشمت اله حیات الغیب مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهران و جمعی از قضات، دادستان تهران را همراهی کردند.

برچسب‌ها