یک‌شنبه 27 خرداد 1403

تبدیل دانشگاه گره‌گشا به اتاق فکر دولت با تدبیر «خادم‌الرضا» / وقتی نهاد علم احیا شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تبدیل دانشگاه گره‌گشا به اتاق فکر دولت با تدبیر «خادم‌الرضا» / وقتی نهاد علم احیا شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو - سعید جلیلی: وقوع سانحه برای ریاست جمهوری، جهانی را متاثر کرد. «آتش و ابراهیم» شرح کوتاهی بر مصیبت رخ داده و نقل محافل مختلف در این روزهاست. پس از سال‌ها کوشش در راه خدا و برای خلق‌الله، ارج ابراهیم با عروجش مشخص شد. سرانجام کار یارانش نیز در پایان ماموریت خدمتگزاری برای مردم، با شهادت داده شد. آسمانی شدن ابراهیم رئیسی و یارانش باعث شد باری...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو - سعید جلیلی: وقوع سانحه برای ریاست جمهوری، جهانی را متاثر کرد. «آتش و ابراهیم» شرح کوتاهی بر مصیبت رخ داده و نقل محافل مختلف در این روزهاست. پس از سال‌ها کوشش در راه خدا و برای خلق‌الله، ارج ابراهیم با عروجش مشخص شد. سرانجام کار یارانش نیز در پایان ماموریت خدمتگزاری برای مردم، با آسمانی شدن و شهادت داده شد. آسمانی شدن ابراهیم رئیسی و یارانش باعث شد باری دیگری دوره مدیریت وی از پیش نگاه شهروندان عبور کند.

خیلی‌ها در مراسم تشییع وی گفتند: خوشحال هستند که به یک رئیس جمهور شهید رای داده‌اند و اگر دوباره به زمان انتخابات سال 1400 بازگردند، باز هم به رئیسی رای می‌دهند. به حق که رفتار او آیتی روشن از نشانه‌های الهی بود.

درد فقدان آقای رئیسی اما برای دانشجویان و جامعه دانشگاهی، جنس دیگری دارد. آنها که مسئولیت قشر نخبگانی را برعهده داشتند همراه منتقد عملکرد دولت بودند، انتقادی سازنده که مبتنی بر نقاط ضعف و قوت بود. حالا اما در نبود رئیس جمهور، می‌شود با صراحت از تلاش‌های شبانه‌روزی وی سخن به میان آورد تا روشن شود چرا آتشی که وی برفروخت، نهاد علم را دوباره زنده کرد. «این‌ها دلایل ما بود که به ابراهیم در برابر قومش دادیم و اینچنین نیکوکاران را پاداش می‌دهیم.» {سوره انعام 5-6}

مروری کوتاه بر سه سال سابقه ریاست جمهوری سرافراز اسلامی ایران، سید ابراهیم رئیسی و بیانات وی در جمع دانشجویان در آخرین شانزده آذر، نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور شهید، از اولین روز دانشگاهیان را اتاق فکر اندیشه‌ورزی دولت می‌دانست و در اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات مهم داخلی و خارجی از نظرات دانشگاهیان و نخبگان به عنوان بازوی مشورتی اصلی خود کمک می‌گرفت.

ریسی: شاخص نخبگی را وطن دوستی می‌دانم!

بگذارید از آخرین دیدار سید محرومان برای شناخت نگاه ویژه وی به دانشگاه و دانشجو بگوئیم. وقتی آقای رئیسی برای آخرین با در آیین نکوداشت مقام دانشجویان (شانزده آذر) در دانشگاه شهید بهشتی حاضر شد و پس آنکه نوبت به ارائه نمایندگان دانشجویی رسید، یک به یک پاسخگوی مباحث مطرح شده از سوی دانشجویان شد.

تبدیل دانشگاه گره‌گشا به اتاق فکر دولت با تدبیر «خادم‌الرضا» / وقتی نهاد علم احیا شد 2