جمعه 28 اردیبهشت 1403

تثبیت جایگاه پرسپولیس و تداوم سقوط استقلال

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تثبیت جایگاه پرسپولیس و تداوم سقوط استقلال

در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های فوتبال باشگاهی جهان، پرسپولیس بدون تغییر ماند و استقلال یک پله سقوط کرد.

بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس با 1604 امتیاز همچنان در رتبه نخست باشگاه‌های فوتبال ایران ایستاده است. این تیم بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته گذشته در رتبه ششم قاره آسیا قرار گرفت.

از طرف دیگر شاگردان یحیی گل محمدی مانند رده بندی هفته گذشته در رتبه 120 جهان جای گرفتند.

تیم فوتبال استقلال، قهرمان این فصل فوتبال کشورمان با 1566 امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته قبل در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران و جایگاه 9 آسیا باقی ماند، اما آبی پوشان با یک پله سقوط نسبت به رده بندی پیشین در رتبه 169 جهان قرار گرفته اند.

تیم فوتبال سپاهان با 1505 امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی سومین تیم برتر فوتبال ایران است و در رتبه 17 آسیا ایستاده است. طلایی پوشان اصفهان در سطح جهانی هم با یک پله صعود در رتبه 279 جای گرفته اند.

در این رده بندی تیم فوتبال فولاد، گل گهر سیرجان و تراکتور در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران قرار دارند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه 5 تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییرنکرده و الهلال عربستان سعودی با 1668 امتیاز صدرنشین است و تیم کاوازاکی فرونتال ژاپن هم با 1658 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد. پس از این تیم، الدحیل قطر با 1623 امتیاز در رتبه سوم و اولسان هیوندای 1622 امتیازی دررتبه چهارم قاره کهن جای دارند. جنبوک موتورز کره جنوبی با 1607 امتیاز همچنان بالاتر از پرسپولیس در رتبه پنجم قرار گرفته است.

در رده‌بندی جهانی جایگاه 5 تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نکرده است و لیورپول با 2042 امتیاز همچنان صدر جدول را در اختیار دارد. پس از سرخپوشان انگلیسی، تیم منچسترسیتی با 2013 امتیاز همچنان در رتبه دوم قرار گرفته است. رئال مادرید 2010 امتیازی در رتبه سوم و بایرن مونیخ با 1955 امتیاز در رتبه چهارم ایستاده اند. اینترمیلان هم با 1917 امتیاز در رتبه پنجم برترین تیم‌های باشگاهی جهان قرار دارد.

پورتو با مهدی طارمی با یک پله سقوط نسبت به رده بندی پیشین در رتبه 14، لورکوزن با سردار آزمون بدون تغییر در جایگاه 18 و فاینورد هم با علیرضا جهانبخش، بدون تغییر در رتبه 49 قرار دارند.

10 تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان لیورپول

منچسترسیتی

رئال مادرید

بایرن مونیخ

اینتر میلان

آث میلان

آژاکس

چلسی

پالمیراس ناپولی

بیشتر بخوانید

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی دنیای ورزش