پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

تجدید چاپ 3 عنوان از پرفروش‌های انتشارات «راه یار»

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تجدید چاپ 3 عنوان از پرفروش‌های انتشارات «راه یار»

به گزارش خبرگزاری فارس در روزهای اخیر «آرزوهای دست‌ساز»، «در مکتب مصطفی» و «به اضافه مردم»، سه عنوان انتشارات «راه یار» با استقبال مخاطبان، بار دیگر تجدید چاپ و روانه بازار نشر شدند.

در مکتب مصطفی

در مکتب مصطفی؛ جستاری علمی در سیره تربیتی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده، به‌عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی نوشته جمال یزدانی، اولین عنوان این ناشر است که به تازگی، چاپ چهاردهم آن منتشر شده است.

نویسنده این کتاب با نگاه به تربیت غیررسمی از جمله طرح تربیتی صالحین که توسط سازمان بسیج مستضعفین اجرا شده، به این موضوع می‌پردازد که مستشاران، فرماندهان و رزمندگان جوان در میدان نبرد با تکفیری‌ها در سوریه، نشان می‌دهد که جریان تربیت غیررسمی، که عمدتاً در پایگاه‌های بسیج و هیئت‌ها حضور دارد، توانسته است نیرو‌های تراز انقلاب اسلامی را توانمند تربیت کند. رفتار و عملکرد این نوع نیرو‌ها در سوریه، سؤالی را در ذهن نگارنده ایجاد می‌کند که: «چرا الگوی تربیتی در تشکل‌های مردمی، باعث تربیت نیروی انسانی در نبرد میدانی سوریه شده است؟»

وی برای پاسخ به این پرسش، از میان شهدای مدافع حرم، مصطفی صدرزاده معروف به «سیدابراهیم» را برای مطالعه برمی‌گزیند. صدرزاده متولد 1365 است، او از سن 13 سالگی در پایگاه بسیج مسئولیت و فعالیت‌های مختلف در کار تربیتی داشته است. صدرزاده که از سال 1392 برای مقابله با گروه‌های تروریستی تکفیری به سوریه می‌رود و فرماندهی گردان عمار از لشکر فاطمیون در سوریه را بر دوش می‌گیرد، آبان سال 1394 در شهر حلب به شهادت می‌رسد. چاپ چهاردهم کتاب «در مکتب مصطفی» با شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 20 هزار تومان از سوی انتشارات «راه یار» راهی بازار نشر شده است.

به اضافه مردم

به اضافه مردم؛ 10 اصل اساسی برای کار فرهنگی نوشته روح‌الله رشیدی، دومین عنوان نشر «راه یار» است که برای یازدهمین نوبت، تجدید چاپ شده است.

رشیدی در کتاب «به اضافه مردم» به استناد تجربیات ارزنده تاریخ انقلاب اسلامی، در 10 فصل به بررسی 10 قاعده اساسی در کار فرهنگی و تشکیلاتی پرداخته و در هر فصل، مثال‌هایی هم که از خاطرات و تجربه‌های عینی افراد گرفته شده، جهت کاربردی شدن این قواعد آورده شده است.

«مردم‌محوری»، «مشارکت‌پذیری حداکثری»، «گروه‌محوری»، «هنرمحوری»، «عملیات‌محوری»، «کار اجتماعی به‌جای کار جمعی»، «فرصت‌محوری»، «مسجدمحوری»، «اولویت‌محوری» و «عدالت‌محوری»، به ترتیب، عناوین فصل‌های ده‌گانه این کتاب هستند.

«به اضافه مردم» علی‌رغم رویکرد انتقادی خود، نگاهی رو به جلو و عدالت‌خواهانه دارد و با نگاه به راهکارها و پیشنهادهای ارائه شده در آن، می‌توان آن را جزو یکی از کتاب‌های کاربردی مهم برای عموم فعالان فرهنگی و مردمی عنوان کرد. چاپ یازدهم کتاب «به اضافه مردم» نیز با شمارگان 1500 نسخه به بهای 35 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

آرزوهای دست‌ساز

سومین عنوان تجدید چاپ شده انتشارات «راه یار» در روزهای اخیر، کتاب «آرزوهای دست‌ساز؛ ماجرای شکل‌گیری یک شرکت دانش بنیان» به قلم میلاد حبیبی است که به چاپ یازدهم رسیده است.

این کتاب به عنوان اولین اثر از مجموعه تاریخ شفاهی انتشارات «راه یار» با موضوع پیشرفت، روایتی داستانی از شکل‌گیری شرکتی دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های الکترونیکی و رایانه‌ای به دست چند جوان است که ساخت دوربین ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی یکی از معروف‌ترین اختراعات آنهاست.

«آرزوهای دست‌ساز» اگرچه با هدف روایتِ پیشرفت نگارش شده است، اما می‌توان آن را تجربه زیسته‌ای از جنبش دانشجویی نیز قلمداد کرد که مجالی برای خلق فرصت‌های جدید پیدا کرده است و به همین دلیل نیز، کتاب با استقبال و واکنش‌های خوب اساتید و دانشجویان، به‌ویژه رشته‌های فنی و مهندسی مواجه شده و برخی نیز معتقدند که این کتاب، شروع فصل جدیدی از تاریخ نگاری انقلاب اسلامی در قالب تاریخ شفاهی پیشرفت است و در تبیین عملیاتی و واقعی «بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب» بسیار راهگشاست و مصداق امید و انگیزه، تلاش و استقامت، عزت و میهن‌دوستی، خودکفایی و اعتماد به جوانان است.

کتاب «آرزوهای دست‌ساز»، روایتی همدلانه و درونی از شکل‌گیری یک شرکت دانش‌بنیان سازنده دوربین‌های سرعت‌سنج و تخلف‌سنج است که به عوامل زمینه‌ساز، نقاط شکست و ضعف و برخاستن دوباره و چالش‌های این مجموعه پرداخته است؛ بنابرین نویسنده در کتاب، بیش از آنکه راوی تاریخ شفاهی باشد و مطالب صرفاً روایت ماوَقَع باشد یا تلاش کند روایتی داستان‌گونه ارائه دهد، تلاش کرده است این عوامل، نقاط حساس، مشکلات و تدبیرها را به نمایش بگذارد؛ به همین دلیل، کتاب بین «تاریخ شفاهی»، «داستان»، «مجموعه روان‌شناسی و موفقیت» و «راهنمای مدیریت کسب‌وکار» در نوسان است و شما به هر نیتی که کتاب را بخوانید، از آن بهره می‌برید. البته کتاب، طولانی نشده و موضوع آن هم مسئله‌ای است که همه در جامعه به‌نحوی با آن رو به رو هستند. چاپ یازدهم کتاب 184 صفحه‌ای «آرزوهای دست‌ساز» با تیراژ 1000 نسخه و قیمت 50 هزار تومان عرضه شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌ها، علاوه بر کتابفروشی‌ها می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub و یا سایت raheyarpub.ir نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید انتشارات راه یار تجدید چاپ به اضافه مردم در مکتب مصطفی آرزوهای دست ساز این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
تجدید چاپ 3 عنوان از پرفروش‌های انتشارات «راه یار» 2
تجدید چاپ 3 عنوان از پرفروش‌های انتشارات «راه یار» 3
تجدید چاپ 3 عنوان از پرفروش‌های انتشارات «راه یار» 4