یک‌شنبه 8 مهر 1403

تجمع مردم و دانشجویان در مقابل سفارت آفریقای جنوبی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تجمع مردم و دانشجویان در مقابل سفارت آفریقای جنوبی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری ICJ در لاهه هلند، اسرائیل را رسما به نقض کنوانسیون نسل کشی 1948 متهم کرد. در پی این اتفاق واکنش‌های بسیاری در تحسین این حرکت از سوی مردم و تشکل‌های مختلف ابراز شد. به دنبال این اقدام، جمعی از دانشجویان و مردم در تهران با تجمع در مقابل سفارت آفریقای جنوبی، ضمن تقدیر از این حرکت بر حمایت از مردم مظلوم...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری ICJ در لاهه هلند، اسرائیل را رسما به نقض کنوانسیون نسل کشی 1948 متهم کرد. در پی این اتفاق واکنش‌های بسیاری در تحسین این حرکت از سوی مردم و تشکل‌های مختلف ابراز شد.

به دنبال این اقدام، جمعی از دانشجویان و مردم در تهران با تجمع در مقابل سفارت آفریقای جنوبی، ضمن تقدیر از این حرکت بر حمایت از مردم مظلوم غزه و پشتیبانی از آرمان مقاومت فلسطین تاکید کردند.

سیریل رامافوسا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی گفت کشورش به دلیل «قتل عام مردم غزه» و یادآوری تاریخ آپارتاید در آفریقای جنوبی، پرونده را مفتوح کرده است.

تمبکا نگکوکایتوبی، وکیل دادگاه عالی آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه نیز گفت: «اسرائیل قصد نسل کشی فلسطینیان در غزه را دارد. طرح نابودی غزه در بالاترین سطح دولتی اسرائیل پرورش داده شده است.»

مطرح شدن این پرونده، دو قطبی شدن جامعه بین الملل را تشدید کرده است و چند کشور غربی پشت سر واشنگتن، اتهام نسل کشی را غیر قابل توجه خوانده‌اند اما کشورهایی مانند برزیل پشت سر آفریقای جنوبی ایستاده و از شکایت علیه اسرائیل حمایت کردند.

تجمع مردم و دانشجویان در مقابل سفارت آفریقای جنوبی 2
تجمع مردم و دانشجویان در مقابل سفارت آفریقای جنوبی 3