پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تجهیزات آتش‌نشانی عرصه‌های طبیعی خراسان شمالی تقویت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تجهیزات آتش‌نشانی عرصه‌های طبیعی خراسان شمالی تقویت شد

بجنورد - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: 15 میلیارد ریال تجهیزات و اقلام مورد نیاز برای مقابله با آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی استان امروز بین دستگاه‌های دخیل در این حوزه توزیع شد.

جواد نظری روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقلام آتش نشانی شامل تجهیزاتی از جمله شلنگ آب، لباس ضدآتش، آتشکوب، بیل، دمنده و کوله پشتی است که در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، جمعیت هلال احمر و شهرداری های استان قرار گرفت.

وی افزود: این نخستین بار در کشور است که توزیع اقلام آتش نشانی به وسیله مدیریت بحران استانداری انجام می شود.

وی با اشاره به وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی این استان گفت: در این زمینه استانداری پیگیر تامین اعتبار خرید تجهیزات اطفای حریق شد و موافقت شد از محل اعتبارات مدیریت بحران استان، 15 میلیارد ریال اعتبار به این منظور تخصیص یابد.

تقویت تجهیزات آتش نشانی جنگل گلستان 

نظری با اشاره به نشست شورای راهبردی پارک ملی گلستان، گفت: در این نشست ایجاد سه ایستگاه ذخیره آب و یک ایستگاه آتش نشانی در جنگل گلستان و در حوزه جغرافیایی این خراسان شمالی، مصوب شد.

وی افزود: علاوه بر آن قرار است یک پد برای نشست و برخاست بالگرد در این استان برای مدیریت حوادث در جنگل گلستان، ایجاد شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: این اقدام برای سرعت دادن به مدیریت حوادث آتش سوزی، انجام می شود.

حدود 46 درصد از گستره پارک ملی گلستان در حوزه جغرافیایی خراسان شمالی قرار دارد.

سال گذشته 76 حادثه آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی خراسان شمالی روی داد که به 40 هکتار از گستره های طبیعی آسیب رسانده و بر اثر آن 34 میلیارد و 910 میلیون ریال خسارت به بار آمد.

از ابتدای امسال هم سطح آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان از 200 هکتار فراتر رفته است.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

*س_برچسب‌ها_س*