یک‌شنبه 15 مهر 1403

تجهیزات کارگاهی در هنرستان‌های زنجان توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تجهیزات کارگاهی در هنرستان‌های زنجان توزیع شد

زنجان - ایرنا - معاون آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تجهیزات کارگاهی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در سطح هنرستان‌های نواحی و مناطق 14 گانه این استان توزیع شد.

داود بهرامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع تجهیزات کارگاهی هنرستان ها با تأکید بر توسعه کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه ای و کاردانش بر اساس اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه بوده است.

وی اضافه کرد: تجهیزات کارگاهی در امر یادگیری هنرجویان مهم و ضروری است که در این راستا حمایت و پیگیرهای خوبی از سوی اداره کل در امر تامین تجهیزات کارگاهی هنرستان ها انجام گرفته است.

بهرامی یکی از اولویت های توزیع تجهیزات را ایجاد رشته محل‌های جدید اعلام کرد و افزود: این تجهیزات بر اساس اولویت بندی بین شاخه ای و همچنین تغییر محتوای کتب و استانداردسازی کارگاهی خریداری شده است.

معاون آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: قرارداد ساخت برخی از تجهیزات مورد نیاز هنرستان ها منعقد شده که درحال ساخت و تحویل است.

به گفته وی، پیگیری اعتبارات لازم جهت خرید تجهیزات کارگاه های هنرستان ها یکی از اولویت های اصلی اداره کل آموزش وپرورش استان بوده که این مهم در سال های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: تجهیز و تقویت هنرستان‌ها در توزیع متوازن بین شاخه‌ای و تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مهم بوده است.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به اولویت تامین نیازهای تجهیزاتی هنرستان‌ها تجمیع اعتبارات عمرانی و خرید تجهیزات جایگزین و اختصاص آن به بخش خرید تجهیزات مورد توجه است.

بهرامی با اشاره به اینکه هنرستان‌ها زمینه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان را فراهم می‌کنند خاطرنشان کرد: در این راستا آموزش و پرورش در تلاش برای کیفیت بخشی به آموزش‌ها بوده است.

*س_برچسب‌ها_س*