پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تحصیل رایگان در دانشگاه یزد به شرط ازدواج

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: در این مرکز آموزشی شهریه دانشجویانی که ازدواج می کنند، در مقاطع کارشناسی صفر و در مقطع کارشناسی ارشد با 50 درصد تخفیف محاسبه می شود.

دنیای اقتصاد_یزد: حمیده رسولی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که به میزبانی فرمانداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و تشویق دانشجویان به این امر، حدود دو سال است که طرح تخفیف شهریه برای دانشجویانی که در ترم تحصیلی ازدواج می‌کنند، در دانشگاه آزاد اسلامی یزد اجرا می‌شود.

وی افزود: در همین راستا برای دانشجویانی که ازدواج می‌کنند در مقطع کارشناسی شهریه صفر شده و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا 50 درصد تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: با توجه به بحث اقتصادی، سالن‌های دانشگاه در جهت خدمت‌رسانی در امر آسان‌سازی ازدواج و تشریفات مجهز شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه کارگاه‌های آموزش خانواده آسمانی به صورت فصلی برای دانشجویان نیز برگزار می‌شود.

نماینده دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان نیز در این جلسه با بیان این‌که در جامعه کنونی هدف، فرهنگ و انگیزه ازدواج از بین رفته است، تصریح کرد: تفاوت دیدگاه‌های بین نسلی موجب نگاه متفاوت نسل قدیم و جدید به مقوله ازدواج به ویژه در مبانی فکری مربوط به این موضوع شده است.

میلاد عبدلی افزود: حضور نسل جدید در فضای مجازی و دانشگاه‌ها باعث ایجاد احساس حقی در آنها شده که بعضی با توقعات نامتعارف از خانواده‌ها همراه است که خود زمینه کمرنگ شدن اقبال به ازدواج را فراهم می‌کند و متأسفانه طی سال‌های اخیر کم‌کاری‌هایی در این زمینه از سوی آموزش‌وپرورش، صداوسیما و... صورت گرفته است.

--> اخبار مرتبط