دوشنبه 16 مهر 1403

تخت‌های بیمارستان‌های خراسان شمالی پاسخگوی تعداد بیماران نیست / فراخوان پرستاران بازنشسته برای جبران کمبود نیرو

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تخت‌های بیمارستان‌های خراسان شمالی پاسخگوی تعداد بیماران نیست / فراخوان پرستاران بازنشسته برای جبران کمبود نیرو

سید احمد هاشمی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در وضعیت بحرانی کرونا قرار دارد و تخت‌های بیمارستانی پاسخگوی تعداد بیماران نیست، گفت: برای بهبود شرایط فعلی از امروز بیمارستان ارتش نیز پذیرش بیماران کرونایی را آغاز کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: متاسفانه وضعیت کرونا در استان خراسان شمالی در شرایط بحرانی و وخیمی قرار گرفته است و استان روزهای خیلی سختی را پشت سر می گذراند.

وی با اشاره به اینکه روزانه بین 150 تا 200 نفر در بیمارستان های استان بستری می شوند، ادامه داد: براساس آخرین وضعیت بستری، در حال حاضر 770 نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان های خراسان شمالی بستری هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه دو بخش جدید برای بستری بیماران کرونایی امام حسن (ع) اضافه شد، اما متاسفانه ظرفیت تخت ها به سرعت تکمیل شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شب گذشته تنها پنج تخت خالی در بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد وجود داشت، ادامه داد: همچنین برای بهبود شرایط فعلی از امروز بیمارستان ارتش نیز پذیرش بیماران کرونایی را آغاز کرده است.

هاشمی یادآور شد: لازم به ذکر است که روز گذشته علاوه بر موارد بستری، 500 بیمار کرونایی خدمات سرپایی دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تعداد موارد بستری به شدت افزایش پیدا کرده، افزود: در موضوع تخت های بیمارستانی دچار بحران شده ایم، علاوه بر این کمبود نیروی انسانی، کمبود منابع مالی و فشار مضاعف به کادر درمان وضعیت را سخت تر کرده است.

هاشمی اضافه کرد: برای رفع کمبود نیروهای پرستاری، به تمامی نیروهای بازنشسته این حوزه فراخوان داده شده است تا اعلام آمادگی داشته باشند.

این مقام مسئول در رابطه با وضعیت سرم و داروهای بیماران کرونایی در استان توضیح داد: در تامین سرم مورد نیاز بیماران کرونایی کمبودی وجود ندارد، اما باتوجه به اینکه مصرف به شدت افزایش پیدا کرده است، احتمال اینکه با کمبود مواجه شویم دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این داروهای بیماران کرونایی به میزان مورد نیاز تامین شده است و برای جلوگیری از ایجاد بحران کمبود دارو پیگیری ها در دست اقدام است تا در این زمینه با مشکل مواجه نشویم.

هاشمی خاطرنشان کرد: تعداد موارد بستری در شهرستانهای راز و جرگلان و مانه وسملقان بیشتر شده است و آمار ابتلا در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: تاکنون 195 هزار دوز واکسن وارد استان شده که از این تعداد 160 هزار دوز آن تزریق شده است.

انتهای پیام /