یک‌شنبه 15 مهر 1403

تخریب صدها مسجد و کلیسا در غزه توسط اسرائیل

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تخریب صدها مسجد و کلیسا در غزه توسط اسرائیل

اسرائیل بیش از 814 مسجد نوار غزه و هر سه کلیسای غزه را تخریب کرده و 238 کارمند وزارت امور مذهبی غزه را به شهادت رسانده است.

از زمان شروع جنگ غزه نظامیان اسرائیلی حدود 814 مسجد از 1245 مسجد در نوار غزه را تخریب کردند و 148 مسجد دیگر تا حدی آسیب دیده‌اند. وزارت امور مذهبی غزه گفته است که هر سه کلیسای این منطقه کاملا تخریب شده است.

تنها در یک مورد و در حمله هوایی به مسجدی در شهر دیرالبلح در مرکز غزه، حداقل 20 نفر شهید و نزدیک به 100 نفر زخمی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی این حمله را تایید کرد و مدعی شد که حماس از مسجد و مدرسه نزدیک آن به عنوان پست فرماندهی استفاده می‌کرد.

خبر مرتبط رایزنی این کشور برای آتش‌بس فوری در غزه

رسانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مصر در راستای تلاش‌های خود برای میانجیگری میان حزب‌الله لبنان و تل‌آویو، رایزنی‌های دیپلماتیک گسترده‌ای را برای برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس میان 2 طرف آغاز کرده است.

ارتش اشغالگر اسرائیلی حتی به مردگان و گورستان ها هم رحم نکرد و به گفته وزارت امور مذهبی غزه، 19 گورستان از 60 گورستان تحت مراقبت این وزارتخانه هدف قرار گرفته، هشت گورستان ویران شده و 11 قبر آسیب دیده است.

تخمین زده می شود که حملات هوایی اسرائیل حدود 79 درصد از تمام اماکن مذهبی غزه را ویران کرده و حدود 350 میلیون دلار خسارت به بار آورده است.

خبر مرتبط حمله اسرائیل به شمال غزه / 30 فلسطینی شهید شدند

رسانه‌های فلسطینی از حملات شدید ارتش اشغالگر اسرائیل به مناطق مختلفی در شمال غزه خبر دادند که در جریان آن 30 فلسطینی شهید و 150 تن زخمی شدند. حال برخی از مجروحان وخیم گزارش می شود.

بر اساس این آمار، طی سال گذشته، 238 کارمند وزارت امور مذهبی غزه توسط نیروهای اسرائیلی شهید و 19 تن دیگر بازداشت شده اند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

تخریب صدها مسجد و کلیسا در غزه توسط اسرائیل 2
تخریب صدها مسجد و کلیسا در غزه توسط اسرائیل 3