پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تدفین متوفیان کرونایی در محل مدنظر خانواده ها انجام نمی شود / دفن در روستاها با حضور ناظرین بهداشت صورت می گیرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تدفین متوفیان کرونایی در محل مدنظر خانواده ها انجام نمی شود / دفن در روستاها با حضور ناظرین بهداشت صورت می گیرد

کریمی با اشاره به اینکه افرادی که تاکنون براثر کرونا جانشان را از دست داده اند در مکان مشخص شده هر شهرستان تدفین شده اند، گفت: بقیه تدفین ها نیز به این روش ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کریمی، مدیر سازمان آرامستان های استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در پاسخ به این سوال که تدفین اجساد کرونایی در مکان های موردنظر خانواده متوفی به سبک کرونا چه میزان صحت دارد، توضیح داد: در ویدیو کنفرانسی که با تهران برگزار شد، صحبتهایی مطرح شد اما تاکنون بخش نامه ای برای اجرای این عمل ارسال نشده و امکان اجرای این طرح نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه تعدادی متوفیان که متاسفانه براثر کرونا جانشان را از دست داده اند در مکان مشخص شده هر شهرستان تدفین شده اند، بقیه تدفین ها نیز به این روش ادامه پیدا خواهد کرد.

کریمی در پاسخ به این سوال که افراد فوت شده که از روستاهای اطراف هستند در چه مکانی دفن می شوند، گفت: تمامی افراد فوت شده کرونایی براساس پروتکل ارائه شده توسط بهداشت در مزارهایی با عمق دو متر و با فاصله از سایر مزارها انجام می شود و براین اساس که در روستاها معمولا عمق مزارها به دومتر می رسد، مخالفتی جهت تدفین افراد روستاها در محل سکونتشان انجام نشد.

وی افزود: لازم به توجه است که تدفین افراد کرونایی جهت رعایت پروتکل بهداشتی با حضور یک ناظر بهداشتی صورت می گیرد، بدین ترتیب که زمانی که جسد متوفی به روستا فرستاده می شود یک ناظر بهداشتی نیز از شهرستان اعزام می شود.

وی با اشاره به اینکه آرامستان بهشت جاوید بجنورد در روز پنج شنبه آخر سال 98 و روزعید به جهت جلوگیری از تجمع افراد در این مکان تعطیل شد، گفت: در حال حاضر مردم پذیرفته اند که با ماندن در منزل می توانند به قطع کردن زنجیره کرونا کمک کنند و از حضور در این محل خودداری می کنند و اکنون هیچ گونه مانعی برای تردد وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: کمربندی گذرشمالی شهر بجنورد از سمت جاده مشهد در مسیر آرامستان بهشت جاوید قرار دارد که به جهت جلوگیری از ورود اشتباه مسافران به این محدوده، این مسیر مسدود شده است.

انتهای پیام / رحمانی