جمعه 13 مهر 1403

تدوام فعالیت سامانه بارشی البرز را به سطح هشدار نارنجی رساند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تدوام فعالیت سامانه بارشی البرز را به سطح هشدار نارنجی رساند

کرج - ایرنا - دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز گفت: با تداوم فعالیت سامانه بارشی که در این هفته وارد استان شده این استان به سطح هشدار نارنجی رسید.

محمد رضا فلاح نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس هشدار هواشناسی استان البرز سطح نارنجی روز چهارشنبه 16 مهرماه خواهد بود و حاکی از ادامه فعالیت این سامانه تا عصر جمعه 18مهرماه است.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی درمنطقه البرزمرکزی می باشد که با توجه به فعالیت متناوب این سامانه تندری بارش ها به صورت رگبار و رعد وبرق، وزش باد نسبتا شدید در نقاط مختلف استان خواهد بود.

فلاح نژاد گفت: رگبار و رعد وبرق، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما، در ارتفاعات بارش برف، آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رود خانه ها، جاری شدن روان آب درمسیل ها، اختلال تردد در جاده های کوهستانی از تاثیرات فعالیت سامانه بارشی مذکور است.

وی تاکید کرد: با توجه به نقشه های امروز هسته بارش ها تا فردا عصر 17 مهرماه برای غرب استان البرز شامل هشتگرد و حوزه آبریز کردان و در روز جمعه بیشینه بارش ها برای جنوب غرب استان شامل ، اشتهارد و نظرآباد خواهد بود.

دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز اظهار داشت: پرهیز از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل های فصلی، عدم توقف در زیر درختان و تاسیسات فلزی به سبب رخداد رگبار و رعد وبرق، تمهیدات لازم در مراقبت از محصولات کشاورزی و باغداری، گلخانه ای و دامی از توصیه ها دراین زمینه به شمارمی رود.

وی گفت: بنابراین اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز، شهرستان ها و شهرداران ضمن آمادگی کامل، هماهنگی های لازم را به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز ازجمله اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی، رعایت نکات ایمنی به هنگام تردد از مناطق در معرض خطر به ویژه در مناطق کوهستانی، ممانعت از عدم اسکان وتوقف در بستر و حریم رودخانه ها، تخلیه ساکنان منازل تحت تاثیر و اسکان اضطراری در مکان های امن و استاندارد (درصورت نیاز) به عمل آورند.

فلاح نژاد تاکید کرد: همچنین همکاری با نیروهای امدادی، راهداری، امورحمل ونقل جاده ای، پلیس راهور و عوامل مردمی استان البرز در این زمینه مورد انتظار و الزام خواهد بود.

*س_برچسب‌ها_س*