پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تربت‌حیدریه در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تربت‌حیدریه در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفت

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: با اجرای محدویت‌ها، وضعیت قرمز این شهرستان از نظر شیوع کرونا به وضعیت نارنجی تغییر یافت.

حسین ابراهیمی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند افزود: در یک هفته اخیر از پنجم تا 12 آذر ماه بر اساس معیارهای تشخیص قطعی، 243 بیمار مبتلا به کووید19 در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه شناسایی شدند و در این مدت 14 نفر نیز براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه مردم همچنان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند، ادامه داد: تغییر وضعیت شهرستان از قرمز به نارنجی به منزله پایان شیوع کرونا نیست و این وضعیت با اعمال محدودیت‌های اخیر و همکاری خوب مردم به ویژه اصناف و بازاریان حاصل شده است و هرگونه ساده‌انگاری و رفتار اشتباه زمینه‌ساز بحران جدی و جبران ناپذیر خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از مردم خواست همچنان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند باشند و از هرگونه تجمع به ویژه دورهمی خانوادگی به عنوان یک عامل مهم در انتشار و همه‌گیری ویروس کرونا خودداری کنند تا روند کاهشی ابتلا به این بیماری تداوم یابد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به 363 هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت ارائه می‌کند. این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و 20 تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

شهرستان 225 هزار نفری تربت‌حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 989 هزار و 572 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 362 تن از بیماران مبتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به 48 هزار و 990 نفر رسیده است. همچنین تاکنون 688 هزار و 54 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*