شنبه 21 مهر 1403

ترجمه انگلیسی کتاب دفاع مقدس در خرمشهر رونمایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ترجمه انگلیسی کتاب دفاع مقدس در خرمشهر رونمایی شد

آبادان - ایرنا - ترجمه انگلیسی کتاب "رازهای کهنه خاطرات" با موضوع دفاع مقدس و تمبر تلفیق رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی و مدافعان سلامت با عنوان "دفاع همچنان باقی است" با حضور استاندار و مدیرکل بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در خرمشهر رونمایی شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان روز شنبه در آیین رونمایی از این کتاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کتاب "رازهای کهنه خاطرات" خاطرات بانوی رزمنده خرمشهری حکیمه شولی است که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده است.

سردار عباس یوسفی افزود: این اثر فاخر ابتدا به زبان فارسی منتشر شد و اینک به انگیسی ترجمه شده تا افراد بیشتری در دنیا بتوانند با ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس آشنا و از مطالب این کتاب بهره‌مند شوند.

وی به رونمایی از تمبر یادبود با عنوان "دفاع همچنان باقی است" اشاره کرد و گفت: این تمبر یادبود دومین اثر تلفیق مجاهدت‌ها و رشادت‌های رزمندگان در زمان آزاد سازی خرمشهر و مدافعان سلامت است.

سردار یوسفی به اجرای سه هزار و 700 برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر همزما با سوم خرداد در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به فراگیری ویروس کرونا در استان این برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شدند.

به گزارش ایرنا، سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است. آزادسازی خرمشهر که پس از 578 روز اشغال در روز سوم خرداد سال 1361 با ایثار، عشق، جانبازی و به کارگیری پیچیده ترین فنون نظامی حاصل شد، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس شناخته شده و از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می شود. عملیات بیت‌المقدس که بعدها به نام فتح خرمشهر معروف شد، در جبهه‌ای به طول 170 کیلومتر و به وسعت 6 هزار کیلومتر مربع اجرا شد. این عملیات نقش راهبردی و تاریخی در مسیر پیروزی ایران در جبهه های نبرد و تقویت روحیه ایستادگی رزمندگان و آحاد ملت ایران ایفا کرد.

*س_برچسب‌ها_س*