پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

تردد بین شهری بلامانع است / مجوزهای تردد بین استانی در ساعات محدودیت لغو شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تردد بین شهری بلامانع است / مجوزهای تردد بین استانی در ساعات محدودیت لغو شد

حبیب الله خجسته پور با اشاره به تعطیلی 6 روزه کل کشور گفت: تمام مشاغل، ادارات و ارگان های دولتی به جز مشاغل گروه 1 از امروز به مدت 6 روز تعطیل خواهند بود و تردد بین استانی نیز در کشور ممنوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب الله خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی استاندار سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت با اشاره به تعطیلی 6 روزه در کل کشور گفت: از امروز دوشنبه 25 مرداد ماه تا روز شنبه 30 مرداد ماه تمام مشاغل، بانک ها، ادارات و دستگاه های دولتی به جز مشاغل گروه 1 که جزء مشاغل ضروری محسوب می شوند، تعطیل بوده و ورود خودرو های غیربومی به تمام استان های کشور ممنوع است.

وی افزود: دستگاه های اجرائی ضروری مانند اتفاقات آب، گاز، برق، تلفن، خدمات شهرداری، مجموعه های نظامی و انتظامی و... مستثنی بوده و فعال خواهند بود.

خجسته پور با بیان اینکه تردد بین استانی در این ایام ممنوع است خاطر نشان کرد: تردد و رفت و آمد در بین تمام استان های کشور ممنوع است و از ورود خودرو های غیربومی به استان جلوگیری می شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار سمنان با اشاره به حضور 24 ساعته نیروی انتظامی برای کنترل تردد تصریح کرد: در تمام سطح استان برای اعمال محدودیت ها و کنترل تردد حضور فیزیکی های ماموران انتظامی وجود خواهد داشت و سایر نقاط نیر محدودیت ها به وسیله دوربین های کنترل ترافیک اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: محدودیت های تردد صرفا در بین استان ها اعمال خواهد شد و رفت و آمد بین شهری در درون استان بلامانع است.

خجسته پور با اشاره به اعمال قانون بی توجهی به محدودیت ها اظهار کرد: محدودیت های اعمال شده با جدیت پیگیری خواهد شد و ورود خودرو های غیربومی به شهر های قرمز با جریمه 10 میلیون ریالی و ورود به شهر های نارنجی با جریمه 5 میلیون ریالی همراه خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه تمام مجوز های تردد در ساعات محدودیت لغو شده است تاکید کرد: هیچ خودروی غیربومی حق ورود به استان را ندارند و در صورت اعمال جریمه به هیج عنوان قابل بخشش نبوده و فقط به مدت یک ماه فرصت پرداخت جریمه را خواهند داشت و در غیر این صورت مشمول جریمه دو برابری خواهند شد.

وی اضافه کرد: مردم باید با توجه هرچه بیشتر به محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی به جلوگیری از روند افزایشی شیوع کرونا کمک کنند و علاوه بر حفظ خود و خانواده به خستگی های مضاعف کادر درمان پایان دهند.

به گزارشمرآت، در حال حاضر استان سمنان در بحران شیوع کرونا قرار دارد و شهرستان های میامی، مهدی شهر و آرادان در وضعیت نارنجی و شهرستان های شاهرود، دامغان، سمنان و سرخه در وضعیت قرمز تیره و شهرستان گرمسار در وضعیت قرمز قرار دارد.

بنابراین گزارش، مشاغل گروه یک که مجاز به فعالیت هستند شامل کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات، کشتارگاه، انبار و سردخانه عمومی؛ مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت؛ حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون شهری شامل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی؛ کرایه خودرو بدون راننده، پارکینگ عمومی، مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی؛ فروشگاه‌های مواد غذایی، زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار و مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات پروتئینی و خدمات وابسته است.

همچنین مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی و نانوایی (تولید فراورده‌های نانوایی)؛ مراکز بهداشتی، درمانی، اورژانس و تأمین آمبولانس (دولتی و خصوصی) و مشاغل مشابه؛ داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی و بذر؛ مراکز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراکی آماده و صرفا بیرون‌بر (شامل تمام گروه‌های غذایی سرد، گرم، آشامیدنی، بستنی و آبمیوه، خشکبار، شیرینی و مشاغل مشابه)؛ خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی؛ شرکت‌های خدمات اینترنتی (اعم از تأمین کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدماتی مبتنی بر اینترنت) و رسانه‌های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه از دیگر مشاغل گروه یک و مجاز به فعالیت هستند.

همچنین مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولین، جانبازان، مراکز توان‌بخشی، و مراقبتی، آسایشگاه‌ها؛ تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی، الکترونیکی، کامپیوتر و تأسیساتی، کلیه خدمات فنی و کارواش؛ فروشگاه‌های انواع قطعات، لوازم یدکی، الکتریکی، الکترونیکی، صیادی، کشاورزی و تأسیساتی و سایر ملزومات مورد نیاز تولید؛ فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی (از قبیل گچ، سیمان، سرامیک، لوله و اتصالات)، محصولات فولادی (آهن و آلومینیوم) و پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن آلات، کامپیوتر (به استثناء پوشاک، کیف و کفش و موبایل) و آهن‌آلات؛ کارگاه‌های صنعتی، مراکز فروش عینک‌های طبی و فروش گل و گیاه تزئینی؛ فروشگاه‌های لوازم ایمنی و آتش‌نشانی از دیگر مشاغل مجاز به فعالیت در گروه یک قرار دارند.

انتهای پیام /