یک‌شنبه 15 مهر 1403

ترفندهایی برای خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
ترفندهایی برای خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی

امروزه دیگر تقریبا همه افراد از مزایای سفر با هواپیما باخبرند و حسابی هم از آن استقبال می‌کنند. از این رو می‌توان هواپیما را یک وسیله نقلیه بی‌رقیب محسوب کرد که در هنگام سفر اولویت اول بسیاری از مسافران است. با این حال فقط تعداد کمی از مسافران هستند که از ترفندها و تکنیک‌های خرید بلیط هواپیما خبر داشته باشد. اگر شما هم از طرفداران سرسخت سفرهای هوایی هستید مطلب حاضر را تا انتها دنبال کنید تا از چند ترفند کاربردی برای خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی مطلع شوید.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما را جایگزین خرید حضوری کنید

این روزها خریدهای اینترنتی بیش از پیش رواج پیدا کرده‌اند اما هنوز هم برخی افراد تصور می‌کنند خرید اینترنتی با ریسک‌های بزرگی همراه است و خرید حضوری مطمئن‌تر است. بنابراین اولین ترفندی که لازم است درباره خرید بلیط هواپیما به یاد داشته باشید این است که خرید آنلاین بلیط پرواز راه بهتری از خرید حضوری بلیط از آژانس‌های هواپیمایی است.

در خرید آنلاین امکان انتخاب پرواز از طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها فراهم است و فرد مسافر شخصا می‌تواند در مدت زمان کوتاه گزینه های متعدد را با یکدیگر مقایسه کند و در نهایت با آگاهی از همه پروازهای موجود دست به انتخاب بزند. در حالی که در خرید حضوری گزینه‌های پیشنهادی آژانس‌های هواپیمایی محدود هستند و در لحظه خرید راهی برای اطلاع از قیمت اصلی پرواز وجود ندارد. بعلاوه قیمت بلیط‌ها نیز در اغلب موارد بیشتر از بلیط آنلاین است. با این حال حتما به یاد داشته باشید که مزایای خرید آنلاین تنها زمانی شامل حالتان می‌شود که در انتخاب سامانه فروش آن لاین بلیط هواپیما دقت کافی را به خرج دهید. در این خصوص ما سفرمارکت را به عنوان منبعی معتبر با مجموعه کاملی از پروازها به مقاصد داخلی و خارجی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که سابقه درخشانی هم در این زمینه داشته است.

از بلیط های رفت و برگشت هواپیما غافل نشوید

جستجوی بلیط هواپیما به صورت مسیر رفت و مسیر برگشت بطور جداگانه از عادت‌های همیشگی متقاضیان خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی است. یکی از ترفندهای خرید بلیط پرواز که معمولا از دید مسافران پنهان می‌ماند بررسی بلیط‌های رفت و برگشت به جای جستجوی بلیط‌های جداگانه برای پرواز رفت و برگشت است. زیرا در بیشتر مواقع قیمت بلیط‌های دوطرفه هواپیما از بلیط‌های جداگانه ارزان‌تر است. بنابراین چنانچه تاریخ برگشت و برگشتان از قبل مشخص است همواره قیمت بلیط‌های دوطرفه و یک طرفه را با یکدیگر مقایسه کنید.

زمان های طلایی خرید بلیط هواپیما را بشناسید

ایرلاین‌های مختلف برای تعیین قیمت بلیط هواپیما از شاخص‌های متعددی پیروی می‌کنند که برخی از آنها شامل قیمت سوخت هواپیما و قیمت ایرلاین‌های رقیب است. با این حال یکی از عوامل مهمی که در نحوه قیمت‌گذاری بلیط پروازها موثر است زمان رزرو بلیط هواپیما است. خوشبختانه این عامل تا حد زیادی در حیطه اختیار متقاضیان بلیط هواپیما داخلی و خارجی قرار دارد. معمولا قیمت پروازها در فصل‌های پر مسافر، تعطیلات و مناسبت‌های رسمی، روزهای پایانی هفته و در زمان‌های ابتدایی روز بیشتر از قیمت بلیط در دیگر بازه‌های زمانی است. با در نظر داشتن این نکته می‌توان گفت بهترین فرصت برای خرید بلیط هواپیما ارزان در فصل‌های خلوت سفر و روزهای عادی است. اگر قصد دارید به سفر خارجی بروید بهتر است از قبل اطلاعاتی درباره کشور مقصد و بهترین زمان سفر به آن بدست آورید تا زا این طریق بتوانید با شناخت بازه‌های خلوت‌تر بلیط هواپیما خارجی با قیمت مقرون به صرفه‌تر بخرید.

بلیط هواپیما چارتری را فقط با این شرط بخرید

اگر تجربه زیادی در سفرهای هوایی داشته باشید احتمالا نام بلیط هواپیما چارتر و یا بلیط هواپیما لحظه آخری به گوشتان خورده است. اغلب مسافران همیشگی هواپیما این نوع بلیط را به عنوان ارزان‌ترین گزینه پرواز می‌شناسند. این موضوع تا حد زیادی درست است و در بسیاری از مواقع بلیط‌های چارتری و یا بلیط هواپیما لحظه آخری که در همین دسته قرار دارد با قیمت ارزان به فروش می‌رسند. مثلا بلیط هواپیما تهران مشهد را می توانید چارتر و لحظه آخری بخرید اما همواره به یاد داشته باشید که هر بلیط چارتری قیمت ارزانی ندارد گاهی قیمت بلیط چارتری یک پرواز مشخص از قیمت بلیط سیستمی همان مقصد هم بیشتر است. همواره در نظر داشته باشید که بلیط چارتری بیشتر در زمان‌های خلوت سفر و با هدف جذب بیشتر تعداد مسافران با تخفیف همراه است و در زمان‌های پرگردشگر و تعطیلات لزوما ارزان نیست. بنابراین این بار قبل از آنکه با دیدن کلمه بلیط پرواز چارتری در خرید عجله کنید ابتدا قیمت آن را با قیمت بلیط سیستمی مقایسه کنید و فقط به شرط ارزان‌تر بودن آن را انتخاب کنید. علاوه بر آن میزان تقاضا برای خرید بلیط هواپیما را با در نظر گرفتن زمان خریدتان در نظر بگیرید تا بتوانید بلیط لحظه آخری واقعی و یا بلیط چارتری حقیقی را خریداری کنید.

قبل از خرید بلیط هواپیما ارزان به نکات آن دقت کنید

درست است که قیمت ارزان بلیط هواپیما برای همه مسافران وسوسه‌انگیز است اما در نظر داشته باشید که همیشه هم قیمت پایین را نباید ملاک درستی برای خرید بلیط هواپیما دانست. بسیاری از ایرلاین‌ها پرواز به یک مقصد مشخص را با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌دهند و در نتیجه خدمات متفاوتی هم برای هر کلاس پروازی تعیین می‌کنند. این به معنای آن است که پرواز ارزان به همان اندازه که جذاب است معایبی هم دارد. بطور مثال بلیط کلاس‌های پروازی ارزان معمولا مشمول استرداد کنسلی نمی‌شوند و میزان بار مجاز آنها بسیار محدود است. بنابراین در نظر داشته باشید که در صورت تقاضای کنسلی وجهی به شما بازگشت نمی‌شود و یا هزینه کمتری که برای بلیط پرداخت کرده‌اید با پرداخت هزینه مازاد بابت اضافه بار جبران می‌شود. بعلاوه قبل از خرید بلیط هواپیما ارزان ضمن بررسی کلاس پروازی به ایرلاین نیز توجه کنید. زیرا برخی اوقات ارزان بودن قیمت پرواز به سبب عملکرد ضعیف ایرلاین و در واقع برند نامعتبر آن است. مسلما هیچ مسافری خواهان خرید بلیط با قیمت ارزان به بهای یک پرواز کم کیفیت نیست. توصیه می‌کنیم در خرید بلیط هواپیما از موتورهای جستجوی پیشرفته و به روز مانند سفرمارکت استفاده کنید تا همه پروازهای ارزان تا گران به همراه اطلاعات دقیق و کامل از خدمات پرواز و برند ایرلاین به شما نمایش داده شود.

ترفندهایی برای خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی 2
ترفندهایی برای خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی 3