سه‌شنبه 17 مهر 1403

ترمیم راه‌های شریانی کشور در طرح نهضت سراسری لکه‌گیری

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ترمیم راه‌های شریانی کشور در طرح نهضت سراسری لکه‌گیری

قزوین - ایرنا - معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با اجرای نهضت سراسری لکه‌گیری و روکش آسفالت، وضعیت راه های شریانی کشور ترمیم و بهبود پیدا می‌کند.

رضا اکبری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از آزادراه قزوین - کرج و قزوین - بوئین زهرا - ساوه افزود: این طرح از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و با جدیت تداوم خواهد داشت.

وی اظهار داشت: تامین ایمنی عبور و مرور، کاهش استهلاک وسایل نقلیه، کاهش مصرف سوخت و حراست از سرمایه گذاری های کلان کشور از جمله مزایا و دستاوردهای اجرای این طرح ملی است که از اردیبهشت ماه آغاز شده است. این مسوول بر توجه ویژه به موضوع لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های استان قزوین به ویژه در محور قزوین _بویین زهرا_ساوه تاکید کرد و ادامه داد: این طرح باید با دقت و سرعت انجام شود و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را از استان قزوین خواهد داشت.

اکبری در ادامه سفر به قزوین همچنین از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قزوین و انبار تجهیزات نیز بازدید و بر ساماندهی تابلوها و علائم ایمنی موجود در ادارات تاکید کرد. بررسی و اتخاذ تصمیم برای حفاظ میانی آزادراه قزوین - زنجان در محدوده دولت آباد به سمت کهک نیز از دیگر مواردی بود که مورد تاکید معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت.

استان قزوین دارای 6 هزار و 677 کیلومتر راه شامل 217 کیلومتر آزادراه، 313 کیلومتر بزرگراه، 230 کیلومتر راه اصلی، 564 کیلومتر راه فرعی، 2 هزار و 337 کیلومتر راه روستایی آسفالته، 993 کیلومتر راه شوسه، یک هزار و 973 کیلومتر راه خاکی و 10 گردنه به طول 161 کیلومتر بوده و یکی از پرترافیک‌ترین نقاط جاده‌ای کشور است.

*س_برچسب‌ها_س*